< HomePage | Снимки
<- Събота, 1 Януари 2005 | Начална страница | Понеделник, 3 Януари 2005 ->
Неделя, 2 Януари 2005

Последен ден в Малта (УРА!). Най-накрая ни провървя с времето и транспорта и тръгнахме да обиколим и да разгледаме.

Метнахме се на автобусчето за Гозо и за трийсетина минути стигнахме до ферибота, който щеше да ни откара до там (Гозо е съседен на Малта остров). Хванахме ферито в последният момент и отплавахме. Въпреки слънцето, духаше доста силен вятър и беше студено. Успях да направя няколко хубави снимки.

До Гозо се стига за трийсетина минути. След като слязохме на пристанището, се оставихме един таксиджия да ни уговори за курс до Виктория (столицата). От пристанището до там е десетина минути с кола. В самата Виктория, единствените забележителности са крепости и катедрали. Качихме се в "крепостта на Виктория" и от там направихме няколко приятни снимки. Тъй като нямаше какво друго да се гледа (поне на нас не ни беше известно) решихме да се връщаме в Малта. Чудех защо се измъкнахме с толкова малко пари за такси от пристанището до столицата, но когато потърсих транспорт за връщане, разбрах каква е далаверата. Курсът "пристанище-столица" е два пъти по-евтин от "столица-пристанище". Хитреците разчитат на това, че като те качат от пристанището, ще се навиеш за "обиколка на острова", която таксиджията като опитен екскурзовод ще проведе. Само че не са познали за 25 лири :) С малко пазарлък успяхме да намерим един, който ни върна на пристанището само с лира по-скъпо отколкото ни докараха от там.

Този път се наложи да си вземем билети за ферибота и да почакаме докато стане време за качване. Разписанието на феритата е на всеки трийсет минути и са доста удобни. Билет се плаща само от Гозо до Малта.

Вече в Малта хванахме автобуса, който щеше да ни върне в Буджиба, курортът където ни беше хотела. От там щяхме да продължим за Медина - старата столица на Малта, която е известна като тихият град. Изпуснахме автобусът за Медина за 20 секунди и се наложи да чакаме половин час следващият. Привечер стигнахме до Тихият град, и го разгледахме набързо. Представлява крепост (не може да бъде :), която се обикаля за двайсетина минути. От стените се вижда почти цяла Малта. По тесните улици на града е наистина тихо. Предполагам, че е заради каменните стени. Приятно място.

Върнахме се в Буджиба и зачакахме във фоайето на Долмен да ни вземат и да ни откарат до летището. Убихме няколко часа, като гледахме "Приятели" на лаптопа. Добре че беше машинката през няколкото дни, които бяхме в Малата. Без нея щяхме да скучаем много повече.

Транспорта до летището подрани. Може би това трябваше да е последната изненада в екскурзията. Чакаме да ни вземат в десет вечерта за летището, а автобусчето минава в девет и да го издухаме, оставайки в Малта. Докато пътувахме към аеропорта, слушах разказите на другите българи, който се прибираха с нас. Никой не беше доволен от почивката. Често чувах думите "пенсионерско", "скука", "ебаси и екскурзоводките" и подобни. Туристическите агенции добре се бяха справили с една част от работата си - да ни заинтересуват и да ни изплискат да дойдем. От тук нататък, ни бяха заебали на произвола на съдбата. Отделен е въпроса, че и повечето от "плискането" се оказа чиста проба измислица. Фиести по улиците, неспирен купон. На баба ви фърчилото - няма такива неща тука. Така и не успях да разбера защо чартърните полети бяха рано сутринта и късно вечерта. Най-вероятно ги бяха направили така просто за да могат да кажат, че екскурзията е с два дни повече.

В Малта е за пенсионери, местните са мързеливи и в четиризвездните хотели камериерките крадат. Не се връзвайте да ходите в Малта за повече от два дни. Ще съжалявате.

И последно, като за капак на всичко: бележка до самолетаджийте - не пускайте хора в самолета без за всеки да има ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНО МЯСТО. Free seating - НЕ РАБОТИ. Хората просто започват да се мотаят и се губи ужасно много време докато си намерят места.

В пет сутринта си бяхме у дома, радостни че екскурзията до Малта е свършила. Нещо, което рядко ми се е случвало, когато съм бил на почивка.

[ Коментари: 13 ]
Коментари

Много сьжалчвам, че наистина не сте успели да видите Малта откьм хубавата 'и страна.Неказвам че сте сгрешили с нqкои от преценките си... полетите са в отварителни часове, обикновенно на летището е голямо мотане... искат да им докажеш за какво идваш,колко време ще седиш.. имаш ли достатьчно пари за престоя си... иначе при наи-малкото осьмнqване , че неможеш да си поемеш издрьжката те качват на обратния самолет .. и здравеи Бьлгария.Предполагам израза с които наи-много сте се сбльсквали е бил "Sorry Та"...типично за малтииците. Виждам че не сте посетили третиq остров на Малта Комино... както не сте споменали и нqкои други забележителности като.. селището на Попай морqка... селището на котките.. ..синиq прозорец...синqта лагуна... къде са се снимали филми като Гладиатор и Тпоя. Нечух да сте посетили Градчето St.Julians - това е мqстото където в радиус от 1 км има всевьзможни забави... т.е само ресторанти с всqкаква кухнq,дискотеки , барове, кино,боулинг зала... разбира се магазинчета за сувенири. Това е градьт в които купона е неизбежен. В срqда петьк и сьбота вечерта задьлжително се пьлнqт заведенията.Сигурно ще се учудите защо казвам срqда... ми малтииците са толкова мьрзеливи, че са свикнали по средата на седмицата да си правят почивка. А и още нещо факта .. някои да закьснее с 15-30 мин... за тqх е напьлно нормално,такьв им е манталитета. И аз когато отидох там.. се изнервях от всичко, но с течение на времето се свиква..Та...за фиестите... правилно сте чули... наистина има такива фиести..само че аз сьм ги виждала лqтно време...нещо приказнао и неознаваемо е.Всеки град си има собствено знаме.. и дата на коqто да празнуват... по улиците се стичат всички хора... продават се свqккави лакомства... има зарq... за коqто са се постарали адски добре..наистина е красиво..ако иамш кьсмет да q гледаш. Отделно непомня на кои дати но има и фестивали които хорта празнуват.. но те се наблиудавт в столицата Valleta ... тогава може да се каже че заприличва на нещо като това в Бразилиq кьдето споменахте.. Хората са облечени в разни костьоми.. навсякьде цари радост и щастие.. всичко е толкова красиво...
Предполагам още много мога да ви говорq за Малта...все пак бqх там 1 година и половина... но ще спра дотук.всеки има право на собствено мнение...Това което не ми хареса.. и както нqма да се хареса на всеки един бьлгарин е че всичко е от камьк... нqма q зеленината коqто ние тука в Бьлгария си имаме.
Но като цяло мога да кажа.. че сте избрали неподходящ сезон да отиде в Малта.. да не забравяме че Малта е туристическа страна:)
Ако нqкога имате желанието да отиде пак натам {след разочарованиqта които сте преживели и които предполагам и занпред ще има... там винаги нещо става:)}, изберете да е в разгара на лqтото... Тогава нqма да сьжалqвате.. ще видите всичко и времето ще ви предразположи да погледнете по добре на нещата.Но ако отивате лqтото незабравяите че е адски топло и задушно времето{Все пак е остров}
Това е от мен..незнам дали казах нещо смислено..но не ми се врьща нагоре да го чета
Поздрави на всички

P.S. Моля изтриите предишния ми коментар, незабелязах че трябва да се пише на кирилица:)

Написа stoyka на 19-Jan-2005 10:26

Определено на кирилица е по-добре :)

Минахме покрай Comino, но нямаше време да отидем там. Гледахме го отдалече на път за Гозо.

За селището на Попай моряка не споменах, защото ни беше смешно. Да ходим да гледаме къде е сниман някакъв филм, не ми се струва голяма забележителност. Пък и този Попай ме дразни :)

За St. Julians наистина не сме разбрали, което е пропуск :(

"Благодаря много" на туристическите агенции, че ни отведоха там през зимата. Някой ден може и да размисля и все пак да отида през лятото, когато явно трябва да се ходи.

Благодаря за информацията.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 19-Jan-2005 10:35

Bojeeee!Ti si mnogo zle,chestno!Az bqh v Malta i tam imashe nqkolko idiota (bulgari) kato teb,koito ot nishto ne bqha vinovni i samo se oplakvaha:"Male,tuka tiq kaldarymi...","Oleee,tiq sa arabi","Tuka e tolkova grozno!" i nz si kvo - horata v Malta se uplashiha i ekskurzovodkata se oplaka na edna moq poznata,che nikoga ne e sreshtala takiva hora,koito samo da se oplakvat i da vijdat samo chernoto.Nakraq kato pylni prostaci sofiqnci se plqsnaha v moreto,vse edno gledash Bai Ganio,edin tlyst mafiot,ama tochno imah chuvstvoto,che v momenta snimat Bai Ganio,prostotiqta beshe bez granici i nai-typoto beshe,che samo se oplakvaha,ama az ot sofiqnci drugo ne moga da ochakvam vse pak-lygaha,obijdaha,pitaha za prostitutki kyde ima,no v kraina smetka stana mn smeshno,zashtoto v Malta vsichki prostitutki sa stari-na 40 godini,ne e kato v BG vsqko momiche na 15 godini e na magistralata...
Za Popey morqka sym syglasna,che e glupavo,no ima mn neshta da se vidqt tam.
A i tova za myrtviloto hich ne e vqrno,ne znam kyde si bil ti,no az bqh na dosta mesta za 1 mesec i nikoga ne sym bila nqkyde kydeto e nqmalo nikoi.Osven v nedelq,no i v nedelq pak si ima mn hora,v nedelq pochti vsichki pochivat.

Написа mmm на 02-Dec-2005 08:13

"A i oshte neshto,moje bi naistina Malta ne e mnogo podhodqshto mqsto za pochivka prez zimata,ne sym bila tam togava."

Нямам какво друго да ти кажа, освен че не съм "софиянец". Хайде по живо по здраво да се научиш да пишеш на български. И не разбрах от маимунският език на които пишеш на теб какво ти е харесало в Малта?

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 02-Dec-2005 09:53

да кофти е било зимата. все едно да отидеш на созопол или несебър за нова година. нормално е да се изтъпее. аз бях средата на юли за 2 седмици и почти нищо не успях да видя, не ми стигна времето. а къде ли не ходих. хубавото че бяхме 3ма приятели, отидохме с кола и ръцете ни не бяха вързани, просто навсякъде където ти се ходи- отиваш. за 10дена около 1000км навъртяхме, а малта е какво- колкото софия но я кръстосахме във всички възможни посоки. карнавалите наистина съществуват, затрупват улиците с нарязана хартия и става бяло като сняг 1м. дълбок. в сейнт джулиянс вечер е ненормално. незнаеш в коя дискотека да влезеш, много запознанства и приятели. а жените какви са... вярно немалтийки но имах чувството че имаше фейс-контрол при влизане в малта и само добре изглеждащи бяха пускани на острова. ставаш разноглед по плажовете. самите плажове обаче не са хубави. скали, а единствените пясъчни са в боклуци. но пък е весело и предлагат какво ли не-банани,парашути джетове.. е вярно бях само на банан, щото стъпих зверски на криво една вечер та после едвам ходех, камоли да се затичам по плажа за да се изстрелям с парушута. вечер ходихме и на пистата им за драг, уви с моето рено 5 нямах достойни конкуренти :) да караш в малта беше шок за мен първите дни. едвам свикнах с обратното движение особенно с кола с нормален волан. а да се ориентираш е направо шок,но пък е весело и ставаха яка закачки с женския пол в други коли. но много пари отиват. дневно около 100евро/40лири харчех,като спах без пари,имахме си кухня и можехме да ядем и вкъщи.в крайна сметка ми отидоха 6месечни спестявания. но пък едва ли ще имам 2ра възможност да отида и не съжалявам нито за 1лв похарчен.
поздрави

Написа Georgi на 01-Mar-2006 11:03

Много си зле мой човек. Като не разбираш, не пиши. Аз обичам Малта. Тази година отново се връщам с цел- установяване.Скитал съм много по света, но като Малта няма друга. Да ти кажа честно, по добре е, че не ти е харесало. Колкото по-малко има такива като теб- толкова по-добре е за тези на които им харесва. Купона там е безкраен. А това , че ти чакаш някой друг да ти го направи- си е лично твой проблем. За тази страна се иска ДУША, за да бъде разбрана.

Написа Малтиец на 12-Apr-2006 17:03

А ти г-н Малтиец като типичен българин не понасяш критика на малкото си нещо, което смяташ че е твое.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Apr-2006 18:26

поздрави за МАЛТИЕЦА !напълно те подкрепям в твоите виждания за МАЛТА ,макар ,че не съм била там...ще се радвам , ако си разменим още мнения с теб !!!!!

Написа рене на 14-May-2006 19:41

Супер е в Малта, иначе верно не си избрал сезона.

Написа Ицо на 23-Mar-2007 11:50

Абе бях през март в Малта. Вярно, че сезонът го нямаше никакъв, но все пак изкарах чудесно. Не бях на хотел и бях с приятели, които са отдавна там, така че може би и това е показателно. Освен това на Гозо си взехме кола под наем за 10 лири (към 45лв) и успяхме да го обиколим целия и да разгледаме всичко. А там наистина е чудесно.. Ако можех, бих изкарал 1 седмица, лежайки взирайки се в хоризонта на Xlendi или Ramla Bay.. ;) Вярно, че ако си с организирана екскурзия, има къде къде по-добри избори. Но в моя вариант (евтин билет, купен много рано и спане без пари при приятели) беше чудесно :) Даже се и натопих в Средиземно море. Верно, че бабите англичанки с пуловерите ме гледаха странно, ама се почуствах като моржовете в Русия ;))

Написа Бойко Благоев (www) на 26-Mar-2007 08:44

Е, сега вече, взех да се замислям какво ли е положението в Малта през Октомври месец.

Георги, изглежда наистина не си бил достатъчно информиран за местата които си имал възможност да посетиш. Особено, що се отнася до St. Julians... А, в "града на котките" си бил, това е Мдина - тихият град.

Не давам право на тези които се възмутяват за това, че някой не описва Малта с красиви коментари, ама що се отнася до коментара за Бай Ганьо, май мога да подкрепя картинката. Не само в Малта се виждат такива простотии от българска страна. Някои хора (било софианци или не) даже си завиват хлебчета и други нешица по време на полета (типично а ла Бай Ганьо).

Ах, синята лагуна... Там искам да се гмурна! Някой беше казал, че морето било като чайче - Nestea през октомври сигурно...

Касмет, следващия път, Георги! (ама иди през лятото ;)

Написа Невена А. на 06-Jun-2007 09:39

Здравейте,
В този форум нещо се е пообъркало. Искам да кажа малко и съвсем ясни нещица..
Първо: Бях в Малта, на о. Гозо и на о.Сицилия (дори се качих до гърлото на вулкана Етна) от 01 до 09 май 2008 г. Разгледах дворци, крепости, пътувах с кораби, над и под водата, посещавах ресторанти и клубове (има и български ресторант в Сейнт Джулиъс) Трябва да знаете, че кой каквото си направи сам, никой друг не може да му го направи... Важно е кой ще ти организира престоя в Малта!
Второ: Като стана дума за София, аз съм софианец, и родителите ми са , и дедите ми са ! Само, че тези от Вас , които са се преселили в София, първо трябва да заобичат града, в който живеят ..., а после да мрънкат и да мърморят! Тези, които са софиянци, ще ме разберат, останалите - ще мрънкат и ще мърморят.
Трето: България и българите имаме много да гоним Малта и малтийците - сега тичаме успоредно с тях в Европийския съюз (като на пистата на стадиона), но ние сме с няколко обиколки назад и само привидно изглежда, че сме до тях. Желая Ви всичко хубаво!

Написа Валери на 26-Jun-2008 14:13

Искам само да се присъединя към коментара на Валери за Малта.
Аз съм ходила в Малта като дете преди 20 години и имам разкошни спомени и сега пак ще ходя там за Великден! Даже тогава не само че нямаха питейна вода, но и тортите бяха солени (баща ми казва, че и бирата била солена) :) Но това беше част от очарованието. Малтийците са много мили и непринудени хора и всеки втори се казва Джоуи :) Да не говорим, че за 60 евро и само за 2 часа се стига с ферибот до Сицилия... Не е за изпускане тази дестинация, хора!