< HomePage | Снимки
<- Март, 2008 | Начална страница | Май, 2008 ->

Архив за месец Април, 2008

Вторник, 1 Април 2008

Преди няколко години на днешния ден правих предложение за женитба, тази година пък си купихме къща. Как си вървят нещата едно след друго.

Далаверка...

[ Коментари: 13 ]
Коментари

къде е 1априлската шега :(
от 2-3 години не го испускаше

Написа Ясен на 01-Apr-2008 16:03


Нема време за майтап, требе да се работи.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 01-Apr-2008 16:22


Напълно възможно е, защо? Трябва само да шитнеш някой и друг килограм кокаин...

Написа Апостол Апостолов (www) на 01-Apr-2008 16:40


@Георги, хубаво, хвала! Така да ти върви и занапред ;)

Само не знам Апостол кое куче го изсра и те оспами :)

Написа Краси (www) на 01-Apr-2008 18:41


Ъъъ де го тоя апостол? Аааа онзи горния ли, нека спами тука се ползва nofollow, специално за такива като него :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 01-Apr-2008 19:56


Той го прави за трафик и брандинг, не за линкове :)
Апък и линкове с тоя измислен анхор не ми се струват особенно полезни, освен за точене на PR

Написа MacTeP (www) на 02-Apr-2008 02:14


Бря, бря, бря! Какви експерти се навъдиха! То, аслъ, бай ти Ганю от край време минава за най- културния, най- образования и най- умен европеец... Затова е и толкова преуспял, нали?...

Написа Апостол Апостолов (www) на 02-Apr-2008 14:45


@Апостол, ти ще кажеш как се държи бай Ганьо, защото виждам, че се определяш за нещо като втори Нострадус...та в този ред на мисли - нещо много се застоя в уеб пространството...Мегалан още ли не са три дръпнали кабелите ?! :)

Написа Краси (www) на 02-Apr-2008 15:37


Краси, вече пета година въртя бизнес в Интерент и съм направо червив от пари. Защото знам и мога! Защото съм много голяма работа!

Та ти не мисли за мен! Защото аз съм един много, много преуспял човек! За разлика от теб. Ти ТРЯБВА ДА МИСЛИШ САМО ЗА ТВОЕТО ОЦЕЛЯВАНЕ!

Не мисли за нищо друго, защото за мислене е необходим все пак мозък. Остави мисленото на конете, защото имат по- големи глави от теб!

Написа Апостол Апостолов (www) на 02-Apr-2008 16:14


@Апостол, можеш да си навреш парите в червивия задник. Пет години си в интернет бизнеса ?! И к'во - голям праз.

Спести на хората тъпите си коментари и не спамвай по блоговете. Ти и Добри Божилов сте най-големите спамери в България. Та ти си пий хапчетата за простата да се не опикаваш. Честито между другото - вече всички wordpress блогове, които имат Akismet до една седмица ще филтрират тъпите ти коментари. Благодари на Мегалан за това ;)

@Георги, съжалявам, че оспамих темата. За реванш имаш една бира ;)

Написа Краси (www) на 02-Apr-2008 18:54


Дермандо дер мио, сладичък. И по корем да се влачиш, всичко си остава по- старому- аз съм горе, а ти си долу. Аз съм прочут и богат, а ти си и си оставаш една анонимна нула от тълпата. Та не си яж напразно пършивото дробче, миличък. Няма смисъл- ще вземеш да псовисаш от злобица и завист, а това ще е една огромна загуба за прогресивното човечество.

Написа Апостол Апостолов (www) на 02-Apr-2008 23:11


Взе да става фън:-)

Между другото господина с бомбето ако си пусне мустак е 1:1 с дядо Стефчо (бог да го прости, беше велик творец!)

@Краси, първо човека требе да си изпие гинко прим-а, че да се сети къде са му илачите за простата.

Принципно респект към по-възрастните, но от такива надути пуяци ми кипва лайното.

Иначе, Жоро преди няколко години беше спонемал, че го е блъснала кола докато си е шофирал текерлека. За наказание му го откраднаха (ония горе не спи ей!) и от тогава спря да лъже на тая дата. Жоре честито за къщурата, пожелавам да я напълниш с потомство.

Написа freax на 03-Apr-2008 08:00


Буахаха, тоя е голям мошеник бе :) Ебаси, даже за да мами по-сериозно сигурно всеки ден сменя ръчно брояча за посещения на страницата, сигурно сирма са му писали конкретния, както бяха направили с капча:
<td valign="top" bgcolor="#CCC888"><div align="center"><span class="Counter">
Посещения на сайта: 207421 </span></div></td>

Написа SimonP на 04-Apr-2008 07:16


Сряда, 2 Април 2008

От днес нататък на mirrors.unixsol.org -current ISO файловете на Slackware ще се генерират само в DVD и noX варианти. Зарязвам CD ISO-тата, защото дори и на три диска едва се събират. Няма смисъл, при условие, че има DVD release.

Ако някой има претенции към CD ISO файловете, скрипта за правенето им си е в директорията, можете да го ползвате, за да си генерирате ваши.

Четвъртък, 3 Април 2008

За феновете на кеча, не е препоръчително да изпускат "The King of Kings" с Tripple H и най-сериозните му мачове. Има страхотни попадения, особено мача му с Cactus Jack в стоманената клетка е нещо велико.

Tripple H между другото е завършил колеж по изкуствата и повечето от логата му си ги е правил той. Готин пич.

[ Коментари: 5 ]
Коментари

Гледам си започнал да разбираш от "американски забавления" ;-)

Написа MiCRoPhoBIC (www) на 07-Apr-2008 10:30


Аха, голямо шоу е.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 07-Apr-2008 10:33


Ебаваш се нали? То дори не е смешно...

Написа Иво на 07-Apr-2008 11:15


Що пък да се ебавам? Хората правят невероятни неща, възхищавам се на театъра, който играят.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 07-Apr-2008 12:17


Страхотен маркетингов продукт е, страхотен. Не си давам труда чак да го влача от торентите, но ако четвъртък/петък вечер съм у дома -- непременно го гледам по GTV. И се впечатлявам от отличните сценаристи например, подобен разчупен и въздействащ диалог не се пише лесно. Да не споменавам за осветлението, озвучаването, заигравките с публиката... Единственото, което не ми харесва, е (псевдо)насилието, ама така или иначе като почнат да се бият, преставам да гледам :)

Написа Антония (www) на 07-Apr-2008 12:34


Петък, 4 Април 2008

Отдавна бях решил да си купя пак колело след като предишното ми го откраднаха преди повече от две години и днес най-накрая се реших. Взех си нещо евтинко, за да не ме яд ако някой гад го вдигне, но пък си има всичко необходимо за каране из града.

От малкото време, през което се карах днес, станаха явни два факта - хич не съм във форма и че карането на колело из София е изключително опасно занимание.

Засега не съм си взел каска и подобни, но може би ще се наложи.

[ Коментари: 10 ]
Коментари

да не те е треснала и теб еко вълната?
...или цената на нафтата ;)

Написа Филип (www) на 07-Apr-2008 15:20


Не ти требе каска, Герге, щото имаш дебела чутура!

Написа Апостол Апостолов (www) на 07-Apr-2008 15:42


Какво колело си взе?

Написа Свилен на 07-Apr-2008 15:53


Чакай бе, ми онова колело дето се опита да ме убие миналата седмица на кой беше? Това дето си го взел, сигурно ще да е още по-кръвожадно.

Написа Габо на 07-Apr-2008 15:54


@филип: дреме ми за екологията, просто обичам да карам колело.

@апостол: и други работи са ми дебели, отде този интерес?

@свилен: обикновено българско, не му зная модела.

@габо: онова беше на баща ми, щях да си го вземам, но реших, че не ми трябва толкова скъпо и хубаво.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 07-Apr-2008 16:14


Може да си вземеш една от тези джаджи
http://ecom1.planetbike.com/8003.html

Написа slideworld (www) на 08-Apr-2008 20:26


Опасно си е, спор няма. Можеш да участваш в шествията, за да се направят велоалеи (нищо, че не ти дреме за екологията), пък докато се случат - в парка...

Написа [vladi] (www) на 09-Apr-2008 13:29


Аз пък си взех Cross Phantom за 195 лв. Готино е и не съжалявам.

Написа cybercrackerbg (www) на 10-Apr-2008 19:00


от къде ?

Написа peter на 10-Apr-2008 21:03


Миналата година и моето го откраднаха. Бях прекалено наивен ентусиаст, за да си го държа отвън на улицата по цял ден ежедневно.
Днес обикалях да си харесам нещо. Харесах си едно за 520 лв, което изглеждаше много добро. Когато казах в магазина да ми кажат кое е по-добро от него и още едно, се оказа, че на това, което съм си харесал, не съм му бил видял нуличката отзад - 5200 :)

Написа Илиян Бетовски (www) на 12-Apr-2008 15:30


Събота, 5 Април 2008

Никога не се бях замислял как китайците си подреждат речниците и как успяват да намерят каквото им трябва в тях, а то се оказа че имало няколко хитри начина.

Флопа (който няколко пъти е учил първи курс китайстика) ни светна на доста интересни неща около този далечен за нас език и писменост.

Първо, всеки йероглиф който учиш, освен какво означава и как се произнася, се учи и поредността на изписване на чертичките и се запомня броят им.

Това води до поне три индекса във всеки речник - по брой на чертичките, по звучене на йероглифите и по символ, който се образува от изписването (вертикална черта, плюс, триъгълник и т.н.).

Всеки йероглиф е една сричка, което в повечето случаи е и една дума. Нищо чудно, че езикът им звучи по начина, по който звучи, когато повече думи са от една сричка. Има и думи от няколко йероглифа, например компютър се изписвало като "електрически мозък".

В китайския няма родове и множествено число. Имат само три времена.

...и още интересни факти, които вече ми се изплъзват но съм леко запален и когато ми остане време ще прочета още по темата.

[ Коментари: 9 ]
Коментари

Надявам се няма да смениш интерфейса тук на китайски :)

Написа Мунчо (www) на 11-Apr-2008 11:48


Хех, много, много далече съм от такива мисли :-)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 11-Apr-2008 12:03


Защо пък не, интерфейса не би трябвало да е много много текст, един два дни търсене из речниците и ще го бъде.

Написа zeridon (www) на 11-Apr-2008 12:11


...той, моят брат кара 1ви курс китаистика някакви си 4 години...

Написа Мария на 11-Apr-2008 13:45


брат ти е гений.
Това с произношението е четене на един йероглиф или на друг йероглиф по един и същи начин, но с различна дължина или изговаряне по един и същ начин, но написани различно; и по-голямата част от това което казваш става ясно от контекста, затова те гледат в устата като теле, докато говориш, по-точно слушат. Например МУУ и МУУУ или МУУУУ пхахаха
Примитивна работа, но повечето хора екзотиката ги влече, като не я разбират :#
Извинете ме за вниманието, просто замествам Ап.Ап.-ов с безсмислени и тъпи коментрати.

Написа por4e2 (www) на 11-Apr-2008 16:02


Къде го видя този брат бре?

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 11-Apr-2008 19:12


Странна работа - да имаш толкова сложна писменост, пък да си нямаш родове и числа. Винаги съм си мислел, че някоя от чертичките ще да е индекс за род/число или нещо такова.

Апропо, защо показваш e-mail адреса на хората, които пишат коментари? Можеше някъде да го пише, а не да го установя след като пусна коментара! Особено предвид това, че 90% от блоговете не го правят.

Написа Илия на 11-Apr-2008 22:13


Защото хората могат да искат да комуникират с теб, като не искаш да ти пишат не си оставяй е-мейл адреса :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 11-Apr-2008 22:20


Интересно, я като понаучиш още ни сподели, че определено ме открехна на яки неща.

Написа MacTeP (www) на 14-Apr-2008 21:48


Неделя, 6 Април 2008

Или гледам много филми, или не съм наред с паметта, щом изгледах половината War преди да ми светне, че вече съм го гледал (че даже и съм си записал, че съм го гледал).

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Алкохолът не прощава :)

Написа Стефан на 11-Apr-2008 12:22


Възрастта не прощава ;-)

Написа Marin на 12-Apr-2008 04:09


Или просто филма е яко тъп и не си заслужава да го помниш? :)

Написа MacTeP (www) на 14-Apr-2008 21:50


Ами не, точно този филм ставаше беше интересно завъртяна историята.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 14-Apr-2008 22:14


Понеделник, 7 Април 2008

Ако някой преди време ми беше казал, че ще се радвам на скорошното пускане на два нови уникални чалга канала щях не само да му се изсмея, но и да го обявя за сериозно болен.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

А защо им се радваш......

Написа slideworld на 12-Apr-2008 09:42


Работни отношения.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Apr-2008 09:44


Аз се обърках сега малко, Вие не сте ли чалгар? Поне чрез интернет с това впечатление остава човек.

Извинете ме за вниманието.

Написа por4e2 на 13-Apr-2008 16:21


Село, село, родно село...

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 13-Apr-2008 18:24


Вторник, 8 Април 2008

Vantage Point е от малкото филми, които съм гледал с терористи и американци, който мога да препоръчам да се гледа, най-малкото заради интересния подход с показването на една и съща сцена от няколко различни гледни точки.

[ Коментари: 5 ]
Коментари

Мда, и на мен ми хареса филма, с изключение на края му. Малко съшит с бели конци ми дойде. Лошия взриви цял площад хора и накрая едно момиченце му повлия на психиката. Голяма реклама на Opel :)

Написа Николай на 12-Apr-2008 12:26


Ооо да, голяма гонка с тази fiesta.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Apr-2008 12:30


Ей сега ще го дръпна... ако не ми хресва ще бъдеш брутално наплют :)

Написа MacTeP (www) на 14-Apr-2008 21:52


Ще ти хареса, макар че на четвъртото връщане в 11:55 леко се подразних :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 14-Apr-2008 22:15


Мдам, хареса ми, определено МНОГО добра режисура... ако края не беше толкова... американски всичко щеше да е много по-добре. Ае имаше си доста кусури филма, но на базата на бозите дето излизат филма заслужава МНОГО похвали

Написа MacTeP (www) на 15-Apr-2008 21:54


Сряда, 9 Април 2008

Един от най-ценните съвети, които бих дал при избор на банков клон, с който да работиш за получаване на кредит е - постарай се да е близо до работата ти! Ще има ден в който ще се наложи да притичваш бързо няколко пъти до клона пренасяйки документи като добра пчеличка и не искаш това да свързано с транспорт особено в София.

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Същото важи с пълна сила и за застрахователните дружества Пет пъти се опитвам да паркирам около Орлов мост единият път за да ми снимат счупеното огледало което струва 5лв.

Написа Фори на 17-Apr-2008 11:10


Четвъртък, 10 Април 2008

Започвам да си играя с kvm. Крайно време е яките нови машини, които сложихме в последните няколко седмици да бъдат впрегнати по-сериозно с помощта на малко виртуализация.

При нас се подмятат поне пет сървъра, които само хабят ток, но пък услугите работещи на тях по никакъв начин не бих искал да ги сложа заедно с нещо друго. Отговорът е ясен - виртуализация.

[ Коментари: 6 ]
Коментари

no matter how much I don't like close source binary packages vmware server is way better than kvm - I did spend enough time dealing with both of them to say that.

Написа xeno на 12-Apr-2008 01:57


kvm е ново, на няма и две години, разбира се че в настоящия момент нещо дето е на две години е с по-малко възможности от нещо дето е на десет (vmware). В дългосрочен план kvm със сигурност ще е по-добро, а дори и в момента в някои области е номер 1. А факта, че е свободен софтуер и е в стандартното ядро е огромно предимство.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Apr-2008 08:11


Пусни си XEN 3+. Ако машините са хубави го пусни с IVT (хардуерната виртуализация). KVM използва същия QEMU код, който ползва и XEN, и то само за IVT. Ако KVM ти бачка и това трябва да бачка. Така ще имаш по поддържани тулове, отколкото в момента са налични в KVM. А QEMU + IVT (XEN/KVM) поддържат доста повече функционалност, отколкото VMWARE към момента, при това по-скалируема (повече CPU-та, повече SMP, повече RAM, Live Migration със Snapshot-ове). Разбира се, доста по досадно за конфигуриране е, отколкото vmware (това може би му е най-доброто качество на vmware), но веднъж запали ли, е желязно.

Написа Делян Делчев (www) на 12-Apr-2008 23:56


Защо не хвърлиш и едно око на VirtualBox?! Напоследък доста се шуми около този продукт. Аз лично съм тествал OSE версията (направих си build за моята машинка) и мога да кажа че съм много доволен....бързо,стабилно,просто за конфиг и най-вече свободно. Е не знам дали на тебе ще ти върши работа защото предполагам че ти трябва някакво "Enterprice" решение..... но все пак го разгледай, ще се радвам да чуя мнение за VirtualBox от теб.

Написа xaoc на 13-Apr-2008 08:46


Не отговаря на изискванията ми да е в стандартното ядро. Някой ден като го добавят, ще го пробвам може би.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 13-Apr-2008 09:30


Ооо и това "Closed-source features ¶

The following list shows the enterprise features that are only present in the closed-source edition..."

http://www.virtualbox.org/wiki/Editions

хич не ми вдъхва доверие. Ще стоя далече от VirtualBox.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 13-Apr-2008 09:35


Петък, 11 Април 2008

То бива, бива ама тук вече се оляха. Гледам филм по NGC, който започва със следните думи "Създаването на Америка е започнало преди около пет милиарда години, когато в слънчевата система са се образували първите седем планети".

wtf?!? (жест с ръка), филмът беше интересен но с това начало почти ме загуби.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Може да са имали предвид континентите Северна и Южна Америка като са ги кръстили общо Америка :-)

Написа Copper на 14-Apr-2008 14:40


@Copper погледнато от твоята точка, изглежда истина ;)

Написа MacTeP (www) на 14-Apr-2008 21:57


Събота, 12 Април 2008

Само мен ли ме дразни подлият номер, който са направили Капитал на сайта им, а именно onclick="parent.location='/show.php?storyid=XXXX'" на всеки анонс?

Тази "хитрина" естествено е приложена, за да се генерират повече page views от невнимателните читатели и редовно ме хваща, когато опитвайки се да отворя страница в нов таб на браузера се оказвам отворил директно самата статия.

Изключително дразнещо. Поне са писали хубави неща за нас *thumbs up*.

[ Коментари: 8 ]
Коментари

Невиждам чак пък колко повече импресии могат да докарат с тази хитрина, по възможно е да са се опитвали да се борят с scrappers, някакви фреймс...но като цяло е странно решение :)

Написа Любомир Петров (www) на 12-Apr-2008 05:58


За повечето page views съдя по-себе си, понеже често без да искал съм отварял повече страници. Едва ли е защита от нещо, защото заглавието на новината си е стандартна връзка.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Apr-2008 08:13


А поглеждал ли си възможностите на Gresemonkey ... много е полезно срещу такива хитринки.

Написа zeridon (www) на 12-Apr-2008 08:31


Да, определено greasemonkey може да помогне, но имам по-лесно решение - no script. Само дето все се случва да чета капитал на браузер, на който не е инсталиран.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Apr-2008 08:38


Увеличаване на page views??? Как точно? Дали на линка ще пише хреф или онклик, каква разлика има? Според мен, единствения ефект е, че страницата се опитва да се измъкне, ако е във фрейм. При мен новият таб винаги си е празна страница, поне на няколкото страници, на които пробвах (и в Дневник, и в Капитал). Да не би да е свързано с настройките на браузера ти - да отваря blank / last visited page? Друг е въпросът, че наистина си генерират повече импресии като цепят статиите на по 2 (или повече) части.

Написа [vladi] (www) на 12-Apr-2008 13:17


Да, човече, само теб те дразни. :)

Написа Geri на 12-Apr-2008 17:59


Вие пък, те са направили одоло "страница 1,2,3,4...", защото искат сайта им да е кат вестника. Там където текста е по дълъг да излиза на няколко страници, не е заради импресиите :D:D:D *joke*

Написа Любомир Петров (www) на 13-Apr-2008 11:56


ами ти как ги отвяряш тези нови табове? като кликнеш със средния бутон, браузърът не гърми 'клик' ивент, даже е доста трудно хванеш клик на средния бутон - играчка си е.

и аз мисля, че това е по-скоро един вид защита срещи скпрапери, сплогери и други разновидни чийтъри. колко надеждна е тази стратегия, е друг въпрос :)

Написа Никола (www) на 19-Apr-2008 12:36


Неделя, 13 Април 2008

Със започването на пролетта все по-често ще сме из паркове на разходки с малката. Днес бяхме в Южния парк, карахме рикша и се возихме на паратропер.

Южния става, макар че лично аз бих разкарал повечето амбулантни търговци или ще ги събера на едно място. Така ще се вдигне нивото на парка, че иначе е малко цигания.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Рикшата как ти я дадоха срещу залог лична карта или ? Защото тези там така процедират ...

Написа Михаил Пелтеков (www) на 17-Apr-2008 21:42


Нито едното, нито другото. Просто си платихме 30-те минути и подкарахме.

На такива лична карта ще им дам точно никога. В зависимост от настроението ми или ако се държат нагло бих извикал дори полиция да се разправи с подобни амбулантни търговци ако искат лична карта за нещо.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 17-Apr-2008 21:47


Миналата година едни приятели бяха си взели, но единия си беше оставил личната карта... Аз затова питах.

Написа Михаил Пелтеков (www) на 18-Apr-2008 07:45


Понеделник, 14 Април 2008

Още един филм от новите, който става за гледане е The Cleaner. Има малко съшити с бели конци моменти, но е като цяло е приличен трилър.

В арена са пуснали първи сезон на Star Trek: Next Generation със субтитри, та го загледах, но засега съм разочарован. Не съм очаквал нещо особено - елементарна фантастична сапунка, но специално първата серия и много зле.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Gallactica взе да излиза, или ще чакаш да се посъберат повечко серии...

Написа Николай на 16-Apr-2008 15:44


Гледам ги, няма изпускане. Супер са!

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 16-Apr-2008 16:06


Star Trek: The Next Generation е един от малкото сериали, които съм изгледал без никакви субтитри. Актьорите говорят перфектен US/UK английски, сякаш са ги подбирали да говорят бавно и отчетливо. А например в споменатата в коментарите Battlestar Galactica английският е ужасен - мънкат си под носа, не произнасят добре думите и е истинско мъчение да го изгледаш без субтитри.

Което не пречи и двата сериала да са ми любими. Но все пак Star Trek: TNG е първият фантастичен сериал, който съм гледал и може би за това ще остане винаги номер 1 в моята лична класация :)

Написа Hristo Mihaylov на 22-Apr-2008 09:08


относно Battlestar Gallactica - нещо не можах да го харесам този сериал. Първо, адски мудно влачат действието, само приказват "бла-бла"-та, личи си американската продукция, умрат няколко човека и 20 минути от сериала слушаме и гледаме колко са били велики, какви герои и т.н. са били, страшна работа. Другото което ме дразни е камерата, това рязко приближаване и леко помръдване на камерата явно цели да пресъздаде "действие" - да покажат, че сериала е динамичен (...), но всичко което постигат е да ме заболи главата. Изгледах първите 6 епизода, мисля да са ми и последните.

Написа Красимир Казаков на 08-May-2008 16:38


Вторник, 15 Април 2008

Събирането на интернет бизнеса в Наргиле, малко изглеждаше като flash mob. Поне каките от заведението бяха леко ошашавени от многото изсипали се хора, желаещи дори да стоят отвън на дъжда докато си пият и бърборят.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Беше меко казано гъчканица... ние 10тина избягахме в съседното заведение

Написа MacTeP (www) на 16-Apr-2008 14:51


Ама *Интернет* бизнеса ли се събирал!?
Дано не разтърсите БГ борсата (или по-добре да? точно ще има какво интересно да коментират разбирачите), че ИТ-то и без това й е малко, може да тръгнат весели слухове ;)
Интересно, познавахте ли се събраните?

Написа Alex Stanev (www) на 16-Apr-2008 16:44


По скоро маркетинговата страна на бизнеса. С някои се познавахме с други се запознахме :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 17-Apr-2008 09:29


Сряда, 16 Април 2008

Поиграх си малко и си пуснах един dns2ip tunnel за тестове и за случаите, когато из разни хотели и летища настройващите wireless достъпа са си оставили ръцете.

Бавничко ще е, но за без пари толкова.

Следващата седмица ще напиша едно кратко HOWTO за ползващите Linux или OS X. Ползващите Windows ... не ме карайте да се смея.

[ Коментари: 7 ]
Коментари

Нещо такова ли е? http://nikolajb.blogspot.com/2007/12/ipodns-how-to.html

Написа Николай на 21-Apr-2008 13:55


Мда нещо такова, но с по-малко обяснения, без apt-get :) и с част за оправяне на рутирането под OS X, че там са малко по-различни командите.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 21-Apr-2008 13:58


Аз от всичките подобни решения, които съм гледал само едно не разчитаще на tun/tap, което е добре, защото под OS X е малко гъбаркане с ползването на 3rd party port на tun/tap. А и ми е любопитно дали клиентската част може да се подкара под iphone

Написа Николай (www) на 21-Apr-2008 15:03


Ооо няма никакъв проблем с tun/tap под OS X. От 10.4 нагоре си е прост download ./configure ; make ; make install и си готов.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 21-Apr-2008 18:20


А защо да не пуснем openvpn server да слуша на 53-ти порт и да връзваме така смешните за теб win ползватели?

Ето и нещо още по-интересно от dns2ip тунел:

ping tunnel
http://www.cs.uit.no/~daniels/PingTunnel/

от блога на Делян:
http://delian.blogspot.com/2006/11/openvpn-vpn.html

Написа Живко Великов на 22-Apr-2008 10:31


Защото ако имаш отворен порт 53 навън (или който и да е порт) всичко е лесно :) Проблема е че нямаш нито един отворен порт обаче имаш резолвер, който отговаря на рекурсивни заявки и съответно с iodine това е достатъчно, за да прекараш какъвто трафик искаш.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 22-Apr-2008 12:09


Преди няколко месеца ползвах iodine на Домодедово, което беше поносимо при браузинг и четене на поща, но за RDP се изнервих и пуснах GPRS roaming-а. Информативно - roaming в Русия - 7лв/мин *скръц* от Мтел.

http://code.kryo.se/iodine/

Написа 0x80 на 26-Apr-2008 21:04


Четвъртък, 17 Април 2008

Ихаааа, успях да си договоря кредита с банката. Мина със сравнително малко перипетии и един очакван кур, но в случая както съм го измислил много-много не ме касае.

АпарТРИментче, идваме...

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Дано кредита да ти е с фиксирана лихва...

Написа БаМка на 27-Apr-2008 20:10


Разбира се, че е с фиксирана. Елементарните номера "па-па-па" даваме кредити секви на 9 процента на друг да ги играят :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 27-Apr-2008 21:20


Петък, 18 Април 2008

Всички ме питат колко сме платили на Капитал да пишат за нас. Не сме бе хора, те сами си ни намериха, пичовете си вършат работата, не какво повечето други.

Събота, 19 Април 2008

Не успях да я издържа тая боза Star Trek и малкия натиск от попривършилото място на диска беше побутването да я изпратя където и е мястото - Trash.

Неделя, 20 Април 2008

Малко филми изгледани през седмицата:

The Bank Job - по истински случай обир на банка през седемдесетте години в Лондон. Участва Джейсън Стейтъм и разни други по-малко познати от него. Филма става, макар до средата да е леко муден. Оценка 4.5/6.

Mrtav Ladan - сръбска комедия, която напомня на онзи филм, в който двама мъкнеха един умрял по плажа. Как се казваше....Уйкендът на Бърни. Добро забавление. Имаше с филма два вида субтитри - нормални и нецензурни, само дето разлика между тях нямаше. Нещо преводача се е объркал.

Profesionalac - пак сръбски филм, този път не комедия. За работата на един човек в службите за сигурност.

[ Коментари: 7 ]
Коментари

За Mrtav Ladan един приятел ми проби дупка в главага - гледай го, гледай го. Та взех, че го гледах преди 2 месеца. Яка сръбска комедия. Още повече, че тук (Видинския край) почти всички си разбираме 99% сръбски. Няма субтитри, които да преведат 100% сръбските псувни и идиоми. Сръбското кино винаги е било на ниво, както беше нашето едно време.

Написа Юли на 22-Apr-2008 09:27


Ако не си гледал Zeitgeist, задължително го гледай.Много добър филм за конспирациите които ни заобикалят от началото на света до ден днешен.Може да се намери в Арената. Оценка 9 от 10. Страхотен е:)

Написа George на 22-Apr-2008 17:50


ZEITGEIST
['tsaitgaist]
n нем. духът на времето, интелектуалните, моралните и културните тенденции на дадена епоха

Написа Георги на 22-Apr-2008 17:54


Не вярвам в никакви конспирации, но ако остане време ще се опитам да го гледам този филм да видя болните мозъци без работа какви са ги измислили.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 22-Apr-2008 18:08


>Не вярвам в никакви конспирации
Личи Ви.
Zeitgeist е много актуален филм, но не вярвам да се случи това, което казват в края на филма, по простата причина че всичко ще изгърми и рухне в един момент и ще е голяма веселба, чакам с нетърпение... Щом Римската империя е рухнала, един федъръл рисърв не може да ни уплаши :}
В първата част за Ицо, са прави, после 11-ти пак, за третата не знам, но и с тези следения и целия комерс, май са прави.
Особено това за религията с голям кеф го гледах, сигурно след време ще сме точно толкова жалки и смешни в очите на бъдещите поколения, а те ще се мислят за нещо повече от нас както ние сега от пещерняците...то сега някои се мислят за извънземни ;))

Извинете ме за вниманието.

Написа por4e2 на 22-Apr-2008 20:27


Не споделям същото мнение за Zeitgeist. Гледах го наскоро, след като от няколко места ми беше препоръчан.
Методите, които ползват, за да убедят зрителите в теориите си, са доста неприятни и неубедителни. Като например, да повтарят едно и също по 10 пъти в минута, докато ти промият мозъка. А призива и сцената в края на филма, са прекалено емоционални и пак показват, че подценяват аудиторията си.
За повечето от тезите си нямат реални доказателства, или поне тези, които привеждат за доказателства, са неубедителни.
Тонът на филма е такъв, че той налага тезата си, а не предизвиква дискусия. Теориите на световната конспирация звучат винаги много шокиращо и впечатляващо, и без да отричам, че в някои от тезите им има доста резон, не мога да приема точно тези хора да ме убеждават в истината за атентата и за световната конспирация.
Реших да проверя eдиния от интервюираните, които говореха изключително разпалено, и беше представен като историк: Webster Tarpley: http://en.wikipedia.org/wiki/Webster_G._Tarpley
Не съм много впечатлен от биографията му, и не виждам нищо друго, с което да се е занимавал, освен да критикува правителството.
На всички, които смятате филма за велик и скандален, бих препоръчал и този линк: http://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist%2C_the_Movie#Criticisms
Не искам да убеждавам никой в своята теза, но мнението ми за филма е различно.

Поздрави,
Радо

Написа Radoslav Rusinov (www) на 23-Apr-2008 09:58


Шифърът на фараоните : Ахмед Осман : Тайни и загадки ...
Казват, че Христос е идвал на два пъти сред хората: веднъж като реална историческа личност, а векове по-късно - като духовно финоматериално измерение.
---
@Radoslav Rusinov
Ако и в тази книга доказателствата са неубедителни, значи сте тежък случай :о|
А и позоваването на wikipedia не е най-добрия аргумент в случая. Аз бих заложил в случая на чичко Google.

Написа Nick Angelow (www) на 01-May-2008 18:38


Понеделник, 21 Април 2008

За пореден се каня да си легна по-навреме и тъкмо преди лягане направих грешката да се зачета в писанията на моя любимец Jeremy Clarkson, които случайно открих ровейки се из мрежата.

Човека всяка седмица си води колонка в Times и ми уби няколко часа, а дори не успях да прегледам и половината ревюта. Силно препоръчително четиво.

Вторник, 22 Април 2008

Свършиха се (полу)спокойните времена за паркиране около офиса ни. Общината реши да направи Парчевич и успоредните улици синя зона и с това си решение тотално еба мамата на възможностите за паркиране.

Най-малкото защото местата намаляха наполовина. Бал съм ти и синята зона, бал съм ти и чудото.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Те затова на новите реклами на автомобили шофират все по покривите да не се замисля човек, че ще му се наложи да паркира ... Най фрапиращата мисля, че беше на Opel - братчеда с един джип (автомобил с висока проходимост) от покрив на покрив си се прибра .. !!! А Toyota i AUDI все в разни пустинно пясъчни величествени местности ги представят отдалечавайки ни от градската действителност ...

Написа Самуил (www) на 27-Apr-2008 21:56


@Самуил
Сигурно щото това не са коли правени за градски условия

Написа MacTeP (www) на 30-Apr-2008 08:40


Сряда, 23 Април 2008

Три часа се борих, за да възстановя данните от един хард диск, на който partition table си беше заминал в неизвестна посока. Backup естествено нямаше - собствениците, не са си плащали на когото трябва, за да им прави.

Щеше да ми отнеме по-малко време ако не работех по спомени, които твърдяха че е имало един партишън и RAID1. В крайна сметка след доста чесане по главата защо /home и /var са празни, погледнах в /etc/fstab и бързо ми светна, че точно тази инсталация е правена много-много отдавна и диска е разделен на четири.

От момента на това осъзнаване до окончателното оправяне минаха няма и десет минути, за което отправям голяма благодарност към екипа написал parted.

[ Коментари: 7 ]
Коментари

В този ред на мисли, една австралийска фирма, която предпочитам да не споменавам, ни възстанови счупен RAID5 масив, при 2 напълно отказали диска, срещу някакви скромни $2,500 AUD. Инак бекъп - да, стар - да.

Написа 0x80 на 26-Apr-2008 21:25


Ти в Австралия ли работиш ? Интересно ми стана коя е фирмата понеже и моята компания може да се наложи да ползва подобни услуги.

Написа noname на 27-Apr-2008 06:22


Интересно - раид 5 го водят, че има fault-tolerance за 1 диск. Тоест ако се скапе повече от 1 - you are done дет се вика. Чудно ми е каква технология са използвали...

Написа LordDoskias (www) на 29-Apr-2008 11:23


LordDoskias: RAID5 e fault-tolerance на 1/3 от дисковете ако имаш 30 диска в масив , може да ти откажат 10 /е не произволни вероятно/

Написа Vlado на 30-Apr-2008 10:21


Vlado, май са те подвели, тъй да се каже, в училище.

Написа lol на 30-Apr-2008 14:46


Доста са го подвели.

Написа teh на 03-May-2008 09:26


Имаше нещо за раид 5, че данните от всички хардове се разпределят между дисковете / винаги има копие на всеки един от хардовете разпределено между останалите. когато се скапе един, то копието на харда може да се ребилдне върху някой spare от парченцата данни съхранени върху останалите дискове. ако преди да е свършил ребилда се скапе втори обаче става кофти. при раид 6 може до два харда да се скапят. бе най-сигурно - вероятно - е Beowulf Linux Cluster с някакво redundancy, но тук вече не съм хич наясно :/

Написа ed на 07-May-2008 21:53


Четвъртък, 24 Април 2008

Ако ще се яде хляб поне да е качествен:

Домашен хляб

[ Коментари: 1 ]
Коментари

От *много* време ми се ще да си купя робот за хляб, но вече не съм толкова напорист, след като започнах тази анти-хлебно-картофено-оризена диета *рев*. Преди време близък човек имаше такъв робот и колко наистина качествен и вкусен хляб сме изяли... не е истина!

Сложете 30-40 грама стафидки в тестото. Нищо, че не е за сладък хляб, и на нормалния това се отразява супер!

Написа Дончо (www) на 02-May-2008 07:53


Петък, 25 Април 2008

Както съм на "здравословна" тема, ето още малко вкусотийки за гладните хора:

Здравословни зелени палачинки:
Здравословни палачинки

И не чак толкова полезния, но много вкусен пай:
И не чак толкова здравословен пай

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Рецепта?!!??!?!

Написа LordDoskias (www) на 30-Apr-2008 14:29


Майстора ще я напише, тя си ги измисля :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 30-Apr-2008 14:33


Много интересно и вкусно изглеждат манджичките, браво на майстора :)
Определено ме гложди някакво нечовешко любопитство какво има в палачинките ;)

Написа MacTeP (www) на 03-May-2008 22:42


Няма нищо чак толкова мистериозно в зелените палачинки! :) Конкретно в тези на снимката има коприва и зелени лук и чесън, но към обикновената смес за палачинки могат да се добавят и всякакви други лекичко задушени зеленийки - спанак, лапад или само магданоз. Определено са не само полезни, но и атрактивни в този си цвят, децата им се радват. Предполагам, че с домати ще станат и червени палачинки и съответно разноцветна торта, но винаги в солен вид!

Написа Сиси Чорбаджийски на 07-May-2008 06:56


Събота, 26 Април 2008

В чест на утрешния яйчен празник, малко снимки от подготовката:

Великденски сладки

Великденски сладки - формички

Великденски сладки - отблизо

Майстор на всичките гозби е разбира се Сиси. Аз помагам само в яденето.

Неделя, 27 Април 2008

Всяка година, ям по-малко и по-малко на рождеството^Wвъзкресението. Тази година отразих само половин яйце.

Великденски яйца 2008

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Аз и в толкова не се вместих, нещо християнските празници ги пропускам с кеф напоследък :)

Написа MacTeP (www) на 03-May-2008 22:44


Понеделник, 28 Април 2008

The Great Debators е филм с участието на Densel Washington и онзи с окото, дето играеше в Дух Куче. Филмът също така е режисиран от Дензъл. Разказва се за група негри, участваща в клуб за дебати, успели да дебатират срещу Харвард. Филмът е по истински случай и интересен за гледане, стига да нямате против колко са онеправдани негрите и как са страдали. Мен лично тези неща не ме вълнуват и основно филмът ми хареса заради дебатите. Става за гледане, разбира се не на кино.

"The Other Boleyn Girl" със Скарлет Йохансон, Ерик Бана и Натали Портман го гледах, тъй като отдавна чакам субтитри за втори сезон на The Tudors, но понеже няма с гледането на този филм втория сезон направо го прескачам. Във филма имаше по-различно представяне на историята, отколкото в сериала, а и актьорите бяха на доста по-високо ниво. Лошото е, че за разлика от сериала няма цици, гъзове и подобни сцени на всеки петнайсет минутки. Нямаше да е лошо Скарлет да се разхвърля малко, щях да вдигна оценката на филма.

Вторник, 29 Април 2008

Журналята сигурно са се препразнили от кеф пълнейки половината си емисии с историята за страшния Христо Стоичков, който "пребил фоторепортер" на някакъв си вестник.

Тук е подходяща поговорката "да бе мирно седяло, не би чудо видяло".

То че Ицо не е цвете за мирисане - не е, ама и онзи досадника дето е изял тупаника си го е заслужил чудесно хем. Да беше питал любезно пък тогава щракай на воля. Защото то е близо до акъла, че ако вземеш да досаждаш можеш да изядаш някоя тупалка по кратуната проста.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

С Ицата живеехме навремето (преди промените) блок срещу блок. Бяха ни изхвърлили едновременно от работа, а по онова време в Младост 2 нямаше ни кафенета, ни кръчми, ни нищо. По цял ден се шляехме и се чудехме какво да правим.

Решихме да организираме мачове. Ицата, мине, не мине и тегли майната на някой бабаит. Той му скочи на бой, аз търча да отървавам Ицата, който тогава беше като врабче. Ама нямаше нужда, защото Ицата бягаше като малкия Мук и никой не можеше да го стигне. Страхлив си беше, завалията, страхлив, ама заядлив.

Мисълта ми е, че ако оня папарак не се е държал като малоумен, Ицата никога нямаше ПРЪВ да му налети на бой. Просто, защото го е страх, човекът. Ама папаракът явно му е изкарал ангелите и той е скочил да брани Марианчето.

Написа Апостол Апостолов (www) на 01-May-2008 04:02


Аз пък не разбирам, защо трябва да пита?
В ресторанта не е било забранено да се правят снимки, публично място е, какво като е Стоичков там?

Написа Божо на 01-May-2008 22:13


Те журналистите въпбще не се съобразяват... няма да коментирам и че нямат право да те снимат без твое позволение и ми е чудно как още не са почнали да ги съдят яката... явно тези дето се "оплакват" как са ги снимали неправилно в действителност нямат нищо против и го правят за да се жужи околко тях, че иначе масите ще загубят интерес към тях. Аз друго обяснение нямам :)

Написа MacTeP (www) на 03-May-2008 22:47


Сряда, 30 Април 2008

Започват поредните почивни дни. Аман. Цъфнали сме и сме вързали, та дай да си преебем целия месец с игрички от сорта "дай да не работим, пък после ще отработваме". Едва ли само на мен ми се струва глупаво на "деня на труда", да не се работи. Баш тогава трябва да се работи двойно. Добре че на осми май няма никакъв празник, а пък в България не празнуваме официално девети (не беше ли ден на Европа, по новому?), че както са го подкарали комунягите, май месец тази година направо можеше да го отпишем като възможност човек да свърши нещо.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Половината свят обиколих и навсякъде ми се подиграваха, защото смятаха, че съм тъп, мързелив и долен българин. Сега с тези нестихващи празници само ще затвърдим у всички наши европейски партньори впечатлението, че сме лентяите на Европа.

Написа Апостол Апостолов (www) на 01-May-2008 03:56


тва е защото не знаеш израелците що празници имат .имаше един месец само 1 седмица работеха ...

Написа ZuLuS на 01-May-2008 20:32


Да бе, да! Кво ми е арно да си лежа, да си гледам филми и да ръбам пушени ребра. Малко са хората които си обичат работата!

Написа freax на 03-May-2008 08:59


е, даже в Япония сега почиват - празнуват Златната седмица - цели 4 дни (двата, от които са почивните). :)

Написа me на 03-May-2008 10:23