< HomePage | Снимки
<- Януари, 2007 | Начална страница | Март, 2007 ->

Архив за месец Февруари, 2007

Четвъртък, 1 Февруари 2007

Един нов сериал, който си заслужава гледането е Studio 60 с Матю Пери и Аманда Пийт. Поздравления за преводачите, справили са се доста добре с трудният текст. Въпреки това сериите е добре да се гледат поне по два пъти, защото от първо гледане се изпускат доста подробности.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Изгледах първия епизод и се зарибих. Жоре, отде го влачиш тоя сериал, че в замундата неа сийд:)

Написа freax на 08-Feb-2007 09:03


От Арена свалях няколко, но сийда беше много зле и се принудих да прибегна до mininova.org

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 08-Feb-2007 09:08


Петък, 2 Февруари 2007

Не, не се шегувам писмото е истинско! Изпратено от истински следовател (дали?) до реален получател (аха!) за истинска прокурорска преписка (хммм...).

From: "gary geryty" <computerc****_ips@hotmail.com>
To: ****@unixsol.org
Subject: PRIZOVKA
Date: Fri, 02 Feb 2007 12:55:17 +0200
X-Originating-IP: [213.169.45.***]
X-Originating-Email: [computerc****_ips@hotmail.com]
 
Uvazhaemi gospodin *******,
vyv vryzka s prokurorska prepiska s &#8470; 60***/30.01.** g.
e nalozhitelno da se iavite na 05.02.**** godina v 13.00 chasa v sgradata na 
Glavna Direkciia "Borba s organiziranata prestypnost"-MVR,nahodiashta se v 
gr.Sofiia,bul."Cherni vryh"45 pri inspektor M.Z****** .Iaviavaneto vi e 
zadylzhitelno syglasno chl.60 ot Zakona za Ministerstvoto na Vytreshnite 
raboti.
 
                                                        S 
uvazhenie:M.Z******-"Kompiutyrni prestypleniia"
 
_________________________________________________________________
FREE pop-up blocking with the new MSN Toolbar - get it now! 
http://xxxxxx

Кефи, а? Оригиналните данни се пазят в редакцията, правописът и всичко останало са запазени.

[ Коментари: 21 ]
Коментари

Ебаси късмета, как пък точно на втори февруари :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 05-Feb-2007 12:37


А как установихте, че призовката е истинска?
Признавам си, че ако на мен ми изпратят подобно нещо, единственото, което ще постигнат като резултат, ще е един доста "хранителен" мейл като отговор.

Написа Даниел Панев (www) на 05-Feb-2007 12:59


Имам го на факс с подпис и печат (и не не шлокавица).

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 05-Feb-2007 13:05


Едно уточнение - не е следовател (в ГДБОП няма следователи, даже не и дознатели), а както се е назовал - инспектор.
Кое му е странното на този имейл? Че е имейл ли?
Ако МВР-служителят си беше направил труда да прати строг полицай, носещ хартиена призовка на бланка с печати и прочее и със същия текст (на кирилица) - каква щеше да е разликата?
Човекът просто си е икономисал труд и време.
Разликата е, че, ако беше хартиена и връчването удостоверено с подпис, неявяването влече след себе си глоба и възможно принудително довеждане, което си е жива срамота.
А ако беше за нещо наистина сериозно - щеше да дойде цяла тумба лошо гледащи полицаи, които на секундата щяха да замъкнат адресата, където трябва - със законово основание.
Сигурно няма да е далече моментът, когато електронните призовки ще бъдат официализирани - и съвсем няма да са смешни.
Със същия успех можеше (както често и правят) просто да се обади по телефона и да съобщи същото нещо.
Макар и да има зевзеци, които да имат склонност към такъв странен хумор, но вероятността това да е шега е лесно разпознаваема от адресата, който си е наясно за какво става дума и дали има сред познатите си такъв идиот.
Да не говорим, че в случая най-вероятно именно адресатът е подал оплакване до прокуратурата и в тази връзка го викат в полицията (каквато е стандартната практика) - иначе откъде полицията ще знае имейла на призовавания?
На правописа нищо му няма, освен че е ползвана латиница, вероятно по логиката, че не винаги кирилицата излиза четлива, докато латиницата винаги. Текстът е стандартен, и просто е преписано формалното съдържание на една бланка за този вид призовки. Единственото, което изглежда е спестено в цитата е, че обикновено има и телефон за връзка и най-вероятно и в случая е било така.
So - кое е "кефещото", не разбрах? Само модерният начин на комуникация ли?
Това вече нито е екзотично, нито смешно. Или аз нещо не съм разбрал в комизма?

За пълнота - цитат на член 60 от Закона за МВР -

Чл. 60. (1) Полицейските органи могат да призовават в служебните помещения
граждани за изпълнение на определените им с този закон правомощия.
(2) Полицейските органи писмено уведомяват гражданите за призоваването. В
съобщението изрично се посочват целта на призоваването, часът и мястото на явяване.
(3) В неотложни случаи призоваването може да се извършва по телефон, телекс
или факс. Призоваването по телефон или факс се удостоверява писмено от
длъжностното лице, което го е извършило, а по телекс - с писмено потвърждаване за
полученото съобщение.

Призоваване чрез имейл още не е предвидено и в този смисъл е неформално, без последици за адресата, но пак повтарям - такова е полицейското разбиране за икономия на труд, време и усилия - за постигане все на един и същи резултат.
Аз не намирам смисъл невинен и нямащ за какво да се крие човек да се формализира и да вика - ааа не, искам да е официално и призовката да е на бланка. Всички имаме не особено гативно отношение към полицията и тя си го е заслужила, но струва ми се има по-ефикасни и правилни начини за изразяването на такова отношение.
А щом казвате, че призовката е дошла и по факса - значи е съвсем формално съобразена със закона и валидна, със съответните последици.
И след тия разяснения с елементи на "морал" :) - в заключение, не знам защо пиша всичко това, сам си се чудя :). Надявам се да бъде прието правилно, а не превратно.

Написа Орлин (www) на 05-Feb-2007 13:54


За да не пиша същото по 2 пъти:

http://hardtrance.blogspot.com/2007/02/blog-post_05.html

Написа God Is A DJ на 05-Feb-2007 13:54


"Аз не намирам смисъл невинен и нямащ за какво да се крие човек да се формализира и да вика - ааа не, искам да е официално и призовката да е на бланка."

Аз не намирам смисъл невинен и нямащ за какво да се крие човек, да не позволи да слагат камери на улиците, да не позволи да му вземат отпечатъци и да е против превантивно всеки понеделник да ходи да се подписва в районното. То е за добро, нали нищо не си направил, а? Или си направил? Щото ако не беше направил, нямаше да искаш да си свършим работата както е по закон?

Виновен значи!

Щом се съмняваш във властта, значи нещо не ти е чиста работата. Добре дошъл в комунистическа България, а сега бегом към трудовия лагер.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 05-Feb-2007 14:14


Георги, не се учудвай на такива коментари. Докато в България хората не се чувстват граждани, само безропотно си плащат данъците и не си търсят правата, ще има милиционери, които да се подиграват и да млатят тези, които им плащат заплатите, защото просто знаят, че не могат да млатят истинските престъпници са неуловими за тях, по една видима за всички нормални хора причина, за която всички се сещате.

За милиционерите всички ние сме престъпници до доказване на противното. Ах, да. Щях да забравя! ОРГАНИЗИРАНИ престъпници, да се наблегне на организирани. Иначе как ГДБОП ще оправдае съществуването си. Щото ако останат без работа ще са трайно безработни до края на дните си.

Написа God Is A DJ на 05-Feb-2007 15:49


Е :) - не съм искал да бъде чак толкова сериозно, но някакси така от само себе си се получи :).
Имам чувството, че се смесват доста неща, които в съществото си нямат общо едно с друго. А още - това е и по повод на поста в блога "Хард транс" - и че разсъждавате изолирано от вашата си интернетно-компютърна гледна точка. Тя обаче не е единствена, нито е задължително правилната :).
Стиловият обрат за камерите не съм сигурен, че не го разбрах погрешно с тия четворни отрицания :) - но: сигурно знаете, че в Англия има няколко милиона камери и че малко са останали местата (ако изобщо има), където човек да остане насаме със себе си; но тя е любимата люлка на вековната демокрация. Надали някой е питал англичаните щат или не щат камери, а и достатъчно им е било един-два ИРА-атентати, за да приветстват и супер да са доволни от количеството и покритието им.
А малко по-сериозно - няма нищо лошо в камерите по улиците, стига наистина да са ефикасни за целта си - залавянето на бандюгите и намаляването на хайдуклъка. Впрочем, има впечатление, че поне малко, но водят до някаква дисциплинираност на шофьорите, нещо от което те определено имат нужда, както всеки знае.
Винаги има баланс на "ползи и вреди", и баланс на "права и ограниченията им" - въпросът е коя е по-нуждаещата се от защита ценност.
Отпечатъци по нашия закон все още се взимат само в строго определени случаи (т.нар. "полицейска регистрация"). Никой нормален, в рамките на обществено допустимото, живеещ гражданин отпечатъци не са му взели - например на мене.
Но както е тръгнало, такива ще ми вземат не след дълго - и защо? Защото велика свободна Америка го е поискала, както също вярвам знаете. Уж, за да се бори с тероризма. Понеже на мене на челото ми е написано, че не просто съм потенциален, ами генетично заложен терорист.
Подписването в районното - го подминавам, харесвам добрата и здрава ирония.
Така че - и англичани, и американци - които и още как, очевидно според вас, се чувстват граждани - също им се налага да търпят елементи на полицейщина и полицейска държава, с демагогското обяснение, че е за сигурността на самите граждани.
Всяка власт има скрита вътрешна тенденция към полицейщина. Вярно е, и аз съм първият, който ще го каже, потвърди и илюстрира с бездънно количество примери, че за милиционерите всеки е виновен и ако не реализиран, то най-малкото генетично потенциален престъпник. Така е. Но истината е и, че всички полицаи и полиции по света са все същите такива "милиционери". Нашите нито са по-лоши, нито по-различни от американските и които и да било други. Което никакво оправдание не е за тях.
Работата е там, че просто няма вариант да изгоним всички до един милиционери и с милиционерско мислене хора - и на тяхно място отнякъде да изнамерим идеалните такива. Не се става лесно милиционер, и не защото трудно приемат, а защото е нужно човек да има определени и твърде специфични качества, които извън милицията не са особено ценени в обществото. Те просто са такива и това не е в зависимост от комунизъм, фашизъм или американски империализъм - това е свойство на "системата", както беше модерно по-рано да се казва. Не съм сигурен, че го обяснявам разбираемо.
ГДБОП пък се занимава с компютърните работи, не защото това е организирана престъпност, а защото само там има "специалисти" (ясно, нали) и цял отдел по този вид деяния от НК. Това впрочем, също са го научили, обменили опит, възприели и направили по американски образец.
Ако ще седнем да си говорим за полицейщина - сума време няма да ни стигне. И не трябва да бъдете учудени, ако от мене узнаете доста по-драстични (защото истински и живи) примери, в сравнение с които "компютърната" полицейска активност е просто някаква слаба детска игра.
А през цялото време исках да кажа нещо друго с първия си коментар: че това е нещо рутинно и ежедневно от гледна точка на полицаите. Най-често се обаждат по телефона (мобилния) и съобщават същото това. Хората - нормално - често си викат, ама чакай стой, кой си ти, аз откъде да знам дали си тоя дето се представяш и т.н. А виждате, че в самия им милиционерски закон е записано, че може и по телефона, и посмъртно няма как да докажеш, че не ти се е обадил, ако примерно не си отишъл и дойде ред да плащаш глоба за това. Този просто - понеже нали е от "компютърния бранш" е решил да ползва имейла за улеснение. Когато ги попиташ - що не прати призовка, обясняват съвсем по чиновнически, че това е трудно и бавно, че на целия отдел имат един примерно полицай дето ги разнася, че кой знае кога щял да насмогне, че това отнемало време и трябвало да изпише три кофи с мастило докато го докара до процедурата и т.н. От негова чиновническа гледна точка, той си спестява работа и време, защото задачите (а те са стотици, все такива) го гонят. За него това е несъществена формалност. Дори често ти дават на тебе призовката да я занесеш "на ръка" - за да стане "по-бързо". Кухненски работи, както се казва.
Те не са по същество, обаче.
А съществото е, че наистина са такива; че ако изобщо нещо може да се подобри (което е спорно) - то въпросът е принципен, а не частен, и че това може да стане само чрез по-ефикасен граждански контрол върху дейността им, като се почне от министъра и додолу, и ред разни такива пожелателни неща.
Не трябва да се забравя, че и да не се отзове човек на "електронната призовка" - пак ще му дойде - неелектронна - и пак ефектът ще е същият. Без милиционерът нито да се е научил на "ред и законност" от този символичен жест, но и без с този жест да сме станали "истинските граждани", възпитали полицията си в спазване на реда.
Това просто е дребен и нерепрезентативен случай, който може да е забавен, но не се отнася до главното и същественото.
Електронни документ и подпис се ползват само в случаите, когато законът изрично ги допуска. Милиционерският закон, както видяхме, не предвижда такова нещо в конкретния случай. Така че - повтарям, касае се за чиста неформална чиновническа работа - за негово, а и на адресата (донякъде) улеснение.
Надявам се поне малко яснота в позицията си да съм внесъл с тези пространни пояснения, с които ми се ще (но не съм сигурен) да не съм отегчил :).

Написа Орлин (www) на 05-Feb-2007 17:05


@Орлин, момко, да са ти поставяли някога диагнозата графоман? или Словоблудец? Иди се прегледай, психиатрите не взимат скъпо.
Освен ако ти не си пратил по-горното писмо, което ако е така - моля най-учтиво да бъда извинен.
Но най-малкото, фрапиращ факт е за пореден път, важна уж държавна служба да праща писмо от free e-mail поща, където всеки хлапак може да ги имитира.
Евала на кибер полицията

Написа gabo (www) на 05-Feb-2007 21:23


Днес е 5-ти, какво стана? Как мина разпита?

Написа Веселин (www) на 05-Feb-2007 21:56


@Орлин

Освен че беше отегчително да те чета, стана ми ясно че грам понятие си нямаш от електронна поща и с какво се яде. Плс, избягвай да се изказваш по въпроси, по които не си компетентен. И като прескоча половината ти дивотии, ще ти дам пример, който даже ти можеш да разбереш, за това какво всъщност представлява това писмо: Листче хартия, откъснато от бележник, написано на ръка с химикал и закачено на външната ти врата. Точно толкова стойност има.

п.п. Обажданията по телефон могат да бъдат проверени дали са автентични, поне в повечето случаи, така че аналогиите ти не са на място.

Написа Н.Пепелишев (www) на 06-Feb-2007 08:23


доста интересна идея за спам :> мое да се организира някоя манифестация при тоя инспектор М.З.

Написа alademik nedelchev на 06-Feb-2007 08:54


@nedelchev Прати на колоса в компютърния свят Явор Колев една покана :)

Написа lordross на 06-Feb-2007 16:56


Орлине, първият път може би разбрах част от идеята ти, но вторият път вече се отплесна в теоретизиране.

Искам да ти отговоря само по една от точките - свободата и люлката на демокрацията в Великобритания и САЩ са илюзия, плод на яко промиване на мозъци. Ако истински го вярваш, мога само да кажа, че и теб успешно са промили. Ако си поживял поне мъничко в развития соц (като мен) и си посещавал някоя от гореупоменатите държави (или и двете), щеше да можеш да забележиш очевадните прилики.

Независимо от възрастта ти, опита ти, нагласите в тази или онази посока, опитай да осмислиш една много известна фраза:

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

На кого принадлежи цитата ще те оставя да намериш сам.

Написа Златко (www) на 06-Feb-2007 16:59


Убеден съм, че това всъщност е добре обмислена спец-акция, целяща цялата огранизирана престъпност да умре! От смях!

Написа chernobyl (www) на 06-Feb-2007 18:11


Нещо намирисва тук. Два дни няма отговор от Георги. Окошарили са ги май. :D

Написа Коко на 06-Feb-2007 19:53


Хм, и Библиотеката не работи...

Написа ilieff на 07-Feb-2007 17:23


Как ще не работи, като в момента я чета и си работи? Ти интернет имаш ли ?

Написа metod на 07-Feb-2007 18:29


И през двата ми доставчика - Обиртел и БТК, не работи.

Написа ilieff на 07-Feb-2007 20:10


@Орлин
Не са ли ви взимали отпечатъци? Значи не са ви разбивали колата или апартамента, нищо то сигурно ще се случи. Само че си мисля че ще сте доста изненадан от безхаберието на господата полицаи, които освен да се заяждат с нормалните граждани май друго не правят.

@ilieff
И при мен си работи без проблеми.

Написа MacTeP (www) на 08-Feb-2007 12:31


Орлин определено е с манталитета на добре обучен полицай.
Не мога да се въздържа и да му отговоря.

Писмото е смешно защото:
1. Е очевидно че е изпратено от hotmail. Безплатна поща където всеки може да се регистрира. Очаква се че МВР има собствен домейн и пощенска система.

2. В писмото има рекламно съобщение. Очевидно защото е пратено от web системата на hotmail.

3. Не може да се докаже че това писмо е получено. Не може да се докаже че писмото е прочетено. Съвсем спокойно автоматичната система срещу spam може да прати това писмо директно в кошчето, или да го затрупа в папка с още 400 писма от рода "P3N15 en1argmenet" и "FREE T00LBAR".

4. Писмото не е написано на Български.

5. Не може да се докаже че това писмо е написано от този който се представя в него. За това се изисква най-малко цифров подпис.

6. Писмото може да се приеме само като покана, но не като официален документ - призовка. Затова звучи абсурдно текста който се позовава на чл.60 и който заплашва получателя със законови мерки.

Определено човекът който е направил това не е бил наясно какво върши. Не само от техническа, но и от законова гледна точка.
В негова защита може да се изтъкне че все пак е пратена призовка по "каналния" ред.

Благодаря за цитирането на чл.60. Така мога да коментирам по него.
В т.3 се казва че използването на телефон, факс и телеграма се налага само при НЕОТЛОЖНОСТ. А както е видно призовката е за след 3 дена, тоест няма нищо спешно, да не говорим за неотложно. Това не е първия път когато ГД/НСБОП, злоупотребява с клаузите за неотложност и очевидно се е превърнало в порочна практика.

Написа Иван на 08-Feb-2007 15:04


Събота, 3 Февруари 2007

Не можах да разбера, тези показващи на конкурса за Евровизия не са ли се гледали отстрани, та така се излагат? Ебахти, Мелодия на годината беше по-добре.

Както има една приказка - пак ще се излагаме пред чужденците.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Съгласен съм, особено Коцето Калки ме разби! Може би Мел Гибсън ще снима с него втората серия на Апокалипто. Обаче мисля, че и Lordi изглеждат... доста смешно.

Написа Велян Стайков (www) на 07-Feb-2007 10:54


Мисля, че Георги имаше предвид качеството на изпълненията. Калки може да беше много шарен, но ( поне в сравнение с другите) изпълнението му беше на ниво - нямам предвид самата песен - за всеки вкус е различно.
Факт е, че за повечето изпълнители, пеенето на живо им дойде малко нанагорно.
Относно Мелодия на годината - там се пееше твърдо на плейбек. За това беше по-поносимо.

Написа Божо на 07-Feb-2007 14:42


Така е, съгласен съм. Може би, ако се научат да пеят по-добре на живо и имат атрактивно сценично поведение ще е поносимо.

Написа Велян Стайков (www) на 08-Feb-2007 14:14


Неделя, 4 Февруари 2007

Искам да си сменя попрището в което се развивам. Гледайки как Captain Slow караше Bugatti Veyron с 407 км/ч за пореден път ми се прииска да съм един от водещите на тв предавания и работата ми да е свързана с каране на много и различни коли.

Искрено им завиждам на хората с такава работа, насълзиха ми се очите като го гледах как караше Veyron-а.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Ех, аз съвсем отскоро открих какво е това TopGear и останах изумен как съм могъл досега да не знам за това предаване! После се оказа, че всички освен мен са го знаели. :)

Забавно е така да изпробваш коли, но си има и минуси. Видя ли какво стана с Хамънд?

Последният епизод с пътуването до САЩ обаче беше ВЕЛИК. :)

Написа Ивайло на 17-Feb-2007 09:50


Винаги когато има серия, в която изпълняват няккава мисия купона е пълен. Скоро повече хора ще могат да се запознаят с Top Gear защото GTV мисля са купили правата за излъчването му в България.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 17-Feb-2007 10:21


Ако наистина GTV ще го излъчват, ще си прекарам кабелна даже и в кенефа. :)))

Сигурно го знаеш, но може на друг да му е интересно - един сайт, където има почти всички епизоди http://www.finalgear.com/

Написа Ивайло на 17-Feb-2007 14:41


Мерси за сайта.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 17-Feb-2007 17:12


Понеделник, 5 Февруари 2007

Поради заетост, не си мръднахме гъза до бопа да видим защо толкова ни желаят. Утре чакам специалните сили да хванат, че каквито сме опасни престъпници (че и организирани) току виж сме трийсет човека фирма се изпарим във въздуха.

Вторник, 6 Февруари 2007

Хех, знаех си че ще кацне някой след като не успяхме да идем на другарският разпит. В офиса дойдоха двама и задаваха странни въпроси "а вие мрежа имате ли в офиса?", "имате, ааааа?", "Интернет?", wtf? Отде ги намират тези?

В крайна сметка се оказа, че са се объркали и ни мешат в нещо, в което нямаме нищо общо, ама карай. Загубата на време никой естествено не ти я отчита.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Баси ве! Имате мрежа в офиса и интернет. Подли такива, тва си е подсъдимо!

Написа freax на 08-Feb-2007 15:34


Объркали?! Баси, само нервят хората.

Написа iassen на 08-Feb-2007 17:04


Тъй като ви гледам, сигурно и Unix ползвате...

Написа Гошо на 08-Feb-2007 18:12


Мда, а това е доста подозрително. Я, да ви видя лицензите, аааааа? Жипиел, кво е това жипиел договори имате ли? Къде са ви оригиналните лепенки?

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 08-Feb-2007 18:37


Сряда, 7 Февруари 2007

Два сайта, които мен лично много ме забавляват и си ги чета редовно въпреки, че са яко жълтурски :)

Сайтовете са Idontlikeyouinthatway и Egotastic.

Четвъртък, 8 Февруари 2007

След дълго чакане register.bg благоволиха да ни регистрират един домейн в .bg зоната. То не беше губене на документи, то не беше "чакаме да дойде договора от Варна", ебаси. Тия договори да не ги носите на крака бе, дейба!

В един момент бях решил, че някой ги натиска да не ни дадат домейнчето. Отделно че супер нагло ни минават с почти два месеца, като след плащането са маркирали, че е платено до 19/12/2007, което както и да го смятам не е 1 година от днес, когато ми пуснаха домейна.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

iptv.bg? Въпрос. Във FAQ-то пише, че неможе да се гледа извън България поради авторски права. Но някои от тези канали са качени на сателит... не става ясна логиката.

Написа Георги Тодоров на 09-Feb-2007 09:47


Не е iptv.bg, то си работи. Тези, които са на сателит и не са кодирани имат проблем. За филми едва ли ще ги притеснят много, но за спортни събития например гонят жестоко. Затова и тези телевизии, които предават световни спортни събития (ф1, шампионска лига, етц) са кодирани.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 09-Feb-2007 09:56


Петък, 9 Февруари 2007

Ако бях на мястото на полицията, лумпените, който блокираха цяла София щяха да ядат доста бой. Ще им дам аз едно затваряне на улиците и искания да карат без колани и подобни идиотщини.

Пращам веднага хората с палките и им правят простите кратуни на компот. Между другото и Сидеров нямаше да имам против да изяде някоя и друга палка по черепа.

Като е тръгнало на бой и тези с лентичките можеше да бъдат шамаросани просто защото сериозно ме дразнят.

[ Коментари: 7 ]
Коментари

Напълно подкрепям! Тази паплач трябваше да бъде изрината още сутринта от хората с палките. Колани, бутони, прегради, данъци.... айде, бЕгайте при работодателите си и се оправяйте с тях.

Написа Ilieff на 11-Feb-2007 14:37


Кво па се стягаш, нали знаеш те НЕ СА САМИ:)

Написа freax на 12-Feb-2007 13:02


А да и още нещо!
http://bezbakshish.hit.bg/

Написа freax на 12-Feb-2007 14:51


Доколкото имам опит със столичните таксита, ако нямаш точно пари просто те не ти връщат стотинки 4.10 = 5 (таксиджийска математика явно си имат хората проблеми с десетичните дроби). Как точно да ги накарам да ми върнат? В друг град незнам да има такава наглост както в София

Написа Copper на 12-Feb-2007 15:38


@Copper: Ела във Варна да видиш наглост. Това в София си направо Рай. За 2 километра и половина - 2 лева и половина... Хайде стига рИвахте от високите цени, начи...

Написа SimonP на 12-Feb-2007 15:46


Абе това за коланите доколкото знам отдавна им е разрешено. Или те се правят, или аз не съм правилно информиран! А навсякъде по медиите го повтарят това за искането за коланите!

Написа Димитър Томов на 12-Feb-2007 16:39


Отдавна им е разрешено да карат без колани:) Те имат и още по-абсурдни искания като тва да се премахне закона за връщане на ресто:)

Написа freax на 12-Feb-2007 17:18


Събота, 10 Февруари 2007

Най-номираният тази година за Оскар филм - The Departed, можете да не го гледате, защото е скучен и накрая всички биват избити, което ви оставя с пръст в уста. Всичко, което имате да научите от филма се научава до десетта минута и после два часа ви очаква пиене на рядка бозичка тип резлива. 'Бал съм ти и Скорсезе и "звезния екип", филма е осиране, само споненаването на fuck триста пъти, няма как да го направи интересен.

[ Коментари: 6 ]
Коментари

На мен филма ми хареса. Един от малкото добри, които са правени в последно време. Хареса ми и точно защото "накрая всички биват избити" и защото ме оставя "с пръст в уста". Писнало ми е от филми, в които "добрия" излиза най-хитър и избива всички "лоши". Това са бозите, а не "The Departed".
Е, всеки си има вкус в крайна сметка. Аз препоръчвам филма да се гледа.

Написа Павлин Петков на 11-Feb-2007 15:41


И на мен филма ми хареса страшно много. Даже го гледах два пъти.

Написа Георги Гочев на 11-Feb-2007 18:51


Аз така и не го изгледах, но пък "Children Of Men" доста ми хареса, както и "Babel", а дори и "Blood Diamon" въпреки омразния ми женски актьор - Л.Д.К., който в случая се справя доста добре.

Написа Стоилов (www) на 12-Feb-2007 08:05


Значи не съм само аз тоя дето не го е харесал... пак си помислих че нещо не ми е час...

Написа MacTeP (www) на 12-Feb-2007 20:55


Е, айде сега. Много е готин филма. Най-добрия за годината твърдо.

Написа Ивайло Спасов на 26-Feb-2007 16:13


I'm full of shit:
http://georgi.unixsol.org/diary/archive.php/2009-06-03

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 04-Jun-2009 09:28


Неделя, 11 Февруари 2007

Статията за Ютилитис излезе във вчерашният брой. Сложили са ме преди противопожарните системи ;)

Бегом за Капитал (ако е останал де). Ако пък не ви се занимава статията по някое време следващата седмица ще я кача за четене.

Понеделник, 12 Февруари 2007

Нови оръжия в борбата за пазене на място за паркиране.

Paring war 1

[ Коментари: 7 ]
Коментари

Ако реша да си паркирам джипа тука с подобни "оръжия" едва ли ще ме спрат:-))

Написа ВладиЧ на 12-Feb-2007 15:33


OMFG... просто друго ми е трудно да кажа...
А дали тези дето така заграждат си плащат за паркоместата? Винаги съм се чудел...

Общината нали бяха тръгнали по едно време да режат и махат разни подобни НЕЛЕГАЛНИ съоръжения или аз греша?

Написа MacTeP (www) на 12-Feb-2007 20:59


Аз при такива "запазени" места най-спокойно си спирам, пускам аварийките и си ги разчиствам. След това паркирам доволно. Нека дойдат да се заяждат.

Написа Красимир Казаков на 12-Feb-2007 21:55


Microsoft Vista Speech Recognition Tested - Perl Scripting
http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc&eurl

Have Fun :)

Написа Емил Димитров на 16-Feb-2007 12:10


Че това не е необходимо да се снима. Просто погледни през прозореца, все ще видиш нещо подобно. Не е нужно да се обясняваме на какво се дължи тази жалка картина. Много коли, малко и много скъпи паркинг места, тесни улици. Като се движиш по центъра, парктроника ти побеснява. Не се вижда какво е срещу заграждението- дали е магазин, например. И ако да речем е магазин за бяла техника, как нещастника ще зарежда през кордона коли, или ще мъкне продадените перални над покривите на паркиралите автомобили.

От тази ситуация, разбира се има изход, стига да се почерпи малко опит от други големи европейски градове;
1. Всички коли се оставян без ръчна и не на скорост. Така може да се поразбутат наляво и дясно съседните коли, та да се отвори проход. Това позволява и много плътно паркиране. Като тръгваш, броня в броня малко напред и назад си отваряш място за излизане. /напр. Париж/
2.Две години подред, като хванат автокрадец, го водят в най-близката горичка, гръмват го и го заравят на място. /Гърция, по време на военната диктатура/ Тогава става възможно колите да се оставят с ключове на таблото. Пътният полицай на улицата /пак Гърция/ мести колите, ако е необходимо. На въпроса, кой ще отговаря ако стане нещо, полицаят казва, аз отговарям. /Реално проведен разговор в Солун, забележете, на английски /
3. Каране на принципа днес четни, утре нечетни номера на колите /няколко европейски столици в близкото минало/. Това много няма да помогне в София. Аз пръв ще си купя една трошка с нечетен номер, ако на колата ми е четен, та ще имам всеки ден кола на разположение.
Естествено, това са временни мерки. Крайно време е, в столицата да се направи нов градоустройствен план , включващ градска магистрала по 3-4 платна във всяка посока и детелини, които се отварят в кварталите. Големи евтини паркинзи на изходите на града и многоетажни и скъпи в центъра. Едва тогава да заработят с "паяци", защото сега нарушаваш правилника от безисходица. А като се оправи автопотока, ще го нарушаваш от келешлък, та ще си заслужиш и"паяка".

Написа Валери Георгиев на 18-Feb-2007 08:18


Този проблем с паркирането е ужасен и става все по-лош. В момента в София по неофициални данни има над един милион и петстотин хиляди жители, което значи приблизително между 500 и 600 хил. леки автомобила. Напомням на новите жители на столицата, че последния официален градоустройствен план на София (от средата или началото на 60те години на 20ти век) е предвиждал 120 хил. леки коли. С такъв капацитет по план са строени улици, сгради и паркинги.

Истината е в метрото или поне в добре работещ, редовен и чист градски транспорт.

В големите европейски градове с подобни на София цифри има по-малко задръствания -- заради всички възможни фактори взети в предвид.

И отделно -- в центъра на София задръстването се дължи основно на държавните служители, работещи в министерства и агенцийки. Не само че спират където им падне, но си позволяват и да заплащват правещите им забележка със силата на служебното си положение. Вижте центъра на София през нощта -- няма много коли, с изключение на такситата.

Отделно голям дерт са и безбройните делегации , НСО които карат министрите на работа и най-вече депутатите, на които КАТ дава зелена светлина, сакън да не закъснеят за работа.

Написа ano на 19-Feb-2007 09:04


По данни на НСИ от преди една година броя жители в София е 1 231 622
http://www.nsi.bg/Population/PopByRPL05.htm

Почти милион и половина става след като се прибавят Ихтиман, Ботевград, Елин Пелин, Костинброд, Сливница, Своге, Копривщица и други подобни.
За март 2001 числото за София е 1 173 988, така че едва ли има огромна разлика.

По данни на КАТ към февруари (2006) в столицата са регистрирани над 800 000 автомобила. - цитат от
http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2471&sectionid=16&id=0000101
(на сайта на КАТ няма статистики)

Написа Йордан на 20-Feb-2007 15:48


Вторник, 13 Февруари 2007

Happy Feet е забавна анимация с пингвини. Направена е доста добре, като изглед пингвините приличат на истински. Явно филма е вдъхновен от Марша на пингвините и макар историята да не е нищо особено (то и не се очаква да е) си заслужава да се гледа.

Pursuit of happyness с Will Smith е филм, който не мога да препоръчам. Не че е лош, но като го гледах ми стана едно тегаво и ме хвана яд, че си загубих времето с подобен филм. Мъка, мъка и накрая с две изречения как нашето момче за две години ударило джакпота. Бил по истински случай. Айде стига с американска мечта.

Сряда, 14 Февруари 2007

Голяма патърдия покрай това гласуване за евро дупетати, голямо чудо. Аз лично съм съгласен с това, който не е бил в България последните няколко месеца да няма право да гласува особено пък за Европейски депутати (ако не е бил в европейска страна). Следващата поправка, която трябва да се приеме е пенсионери и разни дето не плащат данъци, да не могат да гласуват, да се вкара мажоритарно гласуване, а не с листи и полека-лека ще започнат да се избират свестни хора (хмм...).

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Това вече го бях писал някъде като коментар, но го пускам и тук.
Решението с данъците не върши работа защото автоматично отрязваш от гласуването ученици над 18 години, инвалиди, пенсионери и разни-други-хора-които-не-плащат-данъци-� �оради-някаква-причина-но-това-не-ги прави-паразити.

Възрастовата дискриминация също е абсурд. Като гражданин на Република България всеки има право да гласува, пък бил той и на 80 години и перманентно гласуващ за червените боклуци. Нали се сещаш за онази приказка за старите хора и зърното...

За мажоритарна система съм твърдо за, както и за принципа на отседналост за ВСИЧКИ избори, както и премахване на двойното гражданство. Няма нужда Метин, който от 20 години е в Басра да решава кой ще ме управлява.

Написа ilieff на 20-Feb-2007 12:27


Че защо да се отрязват автоматично?
Има си начин да проверят семейството дали плаща данъци, щом от общината изискаха преди 2 години да платя неплатена глоба, иначе не даваха Удостоверение за наследниците на цялото ни семейство (след смъртта на майка ми).
Какво пречи да направят по същия начин и гласуването. Да ги видя тогава бай Мангал и Айшето от Шекер махала + Меемед от Едрине какви ще ги дъвчат.

Написа gabo (www) на 20-Feb-2007 21:31


Четвъртък, 15 Февруари 2007

Това е поредният постинг по темата, колко ме дразнят Микрософт заради селските им изпълнения и този път постът е предизвикан от конкретен случай.

Обикновено логовете на IPTV.bg за ден са около 40 до 50 Mb. Идвам аз днес на работа и се заемам с редовният преглед на логовете на сървърите и зяпвам виждайки, че access.log-а за гореспоменатият сайт е 150+ Mb.

WHAT THE FSCK?

Пускам скриптовете за статистика и не виждам нещо специално (като slashdot ефект например :), значи проблема е другаде. Отварям файла да разгледам какво става и веднага ми се набиват в очите безброй заявки изглеждащи така:

193.200.15.144 - - [14/Feb/2007:00:05:07 +0200] "PROPFIND / HTTP/1.1" 302 5 "-" "Microsoft-WebDAV-MiniRedir/5.1.2600"

Е, не точно безброй но едно бързо преброявяне ги изкара 250833, горе-долу по 5 заявки в секунда в продължение на 12 часа. Тази олигофрения Microsoft-WebDAV-MiniRedir се оказва, че е поддръжката на някакви си "Web Folders" (кражба от Mac OS X iDisk), а защо полудява и се опитва да ми "монтира" сървъра толкова често нямам никаква представа.

За съжаление адресът, от който идва заявката не мога да го филтрирам тъй като знам, че зад него се NAT-ват много потребители (бол.бг...), та затова приложих следният трик в конфигурацията на Apache сървъра:

Първо, заявки PROPFIND изобщо не ги логвам:

SetEnvIf Request_Method ^PROPFIND$ nofsckinglog

CustomLog "|xx /wwwlog/iptv.bg/%Y-%m-%d/access.log" combined env=!nofsckinglog
ErrorLog "|xx /wwwlog/iptv.bg/%Y-%m-%d/errors.log"

Второ на такива заявки им пращам 403 access denied

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_METHOD} ^PROPFIND
RewriteRule ^/ %{DOCUMENT_ROOT}/pics/empty.smi [F,L]

Решението не е много хитро, но поне логовете не ми се пълнят с глупости.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

На тези потребители на Windows, които четат коментарите им препоръчвам да си спрат WEBCLIENT сървиса. За тези, които не знаят как в меню start -> run се пише services.msc
Избира се webclient с double click и от подменюто Startup type се избира Disabled и се натиска стоп за да се спре webclient-а още преди рестарт. В Windows има много излишни сървиса, които се стартират автоматично, водят до излишно забавяне на компютъра, за повече информация вижте http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm примерно и си спрете ненужните сървиси. Ще усетите чувствително подобрение в бързината на зареждане и работата на ОС ако го направите правилно.

Написа Boyan на 20-Feb-2007 07:26


А може и:

Deny from env=!nofsckinglog

Написа zImage на 20-Feb-2007 10:20


@zimage: хитро, ще го тествам. mod_rewrite решението е куцо както е в момента.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 20-Feb-2007 19:53


Петък, 16 Февруари 2007

От днес в IMAX киното дават Space Station 3D. Изчакайте малко да станат нормални цените (защото в момента са се превъзбудили и искат по осем вместо по шест лева) и бягайте да го гледате.

Сигурен съм, че зрелището ще си струва.

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Не е никак зле.
Едната мацка замерваше хората с мандаринка ;) лоши космонавтки ей ;)

Написа MacTeP (www) на 22-Feb-2007 10:27


Събота, 17 Февруари 2007

Една седмица след излизанането на статията "Седемте мрежови слоя" (1.1 Mb PDF) в Ютилитис, я качвам и тук, за да може ако някой е изпуснал списанието да я прочете.

Има още доста интересни писания, така че си заслужава списанието да се купи (върви с вестник Капитал от събота миналата седмица).

Неделя, 18 Февруари 2007

Става нещо като традиция при рядкото ходене до Била на бул. България да попадем на извънземен автомобил. Първо беше Aston Martin V8 Vantage, а днес един стар желан подарък - Ferrari F430.

Подозирам, че собствениците на тези прекрасни возила ползват паркинга на магазина просто като паркинг, а не за да спрат и да пазаруват в Била.

Къде в тази кола ще си качиш покупките? Пък и е смешно да излезеш с пакет тоалетна хартия под мишница, да отвориш предния капак на Ферарито и да го оставиш в миниатюрния багажник.

[ Коментари: 5 ]
Коментари

"полват" ...

Написа Ken на 20-Feb-2007 07:56


Чудесата на не ползването на спел чекер :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 20-Feb-2007 08:02


Интересно какво прави кола с немска регистрация от Франкфурт в София, може би са я карали към някой гараж да и сменят рег. номер и номера на рамата :)

Написа Андрей на 22-Feb-2007 14:13


Спестяват от акциза .... ;)

Написа Alex (www) на 23-Feb-2007 17:33


awe az da iam kolata pa pokupkite she namera kade da gi sloja

Написа Bobi на 25-Jul-2007 15:06


Понеделник, 19 Февруари 2007

ffmpeg-а ми скъси живота с поне седмица :( Половин ден се боря с четири редов шел скрипт, заради една странност.

Скрипта е изключително прост, всички файлове с разширение .mov ги конвертира в avi файлове и ги транскодва с xvid:

ls *.mov | while read FILE; do
    test -r "outdir/$FILE.avi" && continue
    ffmpeg -i "$FILE" -acodec mp3 -vcodec xvid -sameq -y "outdir/$FILE.avi"
done

Дотук добре, обаче така написан скрипта при всяко пускане обработва само по един файл в директорията, след което излиза.

Правих какви ли не магии със шела и все не ставаше, докато случайно не ми хрумна, че ffmpeg по някаква причина "изяжда" стандартният вход при пускането си и затова се чете само по един файл.

Проблема се оказа точно такъв и решението за подобни случаи е ffmpeg да се пуска като на стандартният вход му се даде да чете /dev/null

ffmpeg -i "$FILE" -acodec mp3 -vcodec xvid -sameq -y "outdir/$FILE.avi" < /dev/null

Това решава проблема.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

ffmpeg е един от най-гнусните софтуери за използване. Като lib за разни неща може и да не е такъв кошмар, обаче като standalone приложение за каквото и да било е жив кошмар (дали да се ползва например стабилната версия от преди 3 години или cvs-а, дето пък гърми като луд на хиляди места...). Чудя се няма ли mplayer-ци да го припознаят и да се хванат да го направят само lib, и цялата му функционалност да я насипят в mencoder-а...

Написа Васил Колев (www) на 20-Feb-2007 09:01


Той 99% се ползва като lib :) А mplayer-ци отдавна са го припознали и се разработва в техният svn. Така или иначе ffmpeg като нещо различно от библиотека има много, много малко смисъл да се позлва. VLC-то дръпна много и вече за разни излъчвания само VLC, ffserver никога.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 20-Feb-2007 09:08


Ам що не ползваш mencoder?

Написа Иво на 21-Feb-2007 14:10


Щото mencoder ползва вътрешно ffmpeg, а не си падам по инсталирането на излишни слоеве.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 21-Feb-2007 21:48


Събота, 24 Февруари 2007

Евровизия спечели единственото парче, което ставаше за нещо. Има все пак надежда някаква.

Туп, туп, туп, туп.... :-)

Понеделник, 26 Февруари 2007

Не успях да отида на представянето на Курса мрежова сигурност във ФМИ, така че в четвъртък направо с първата лекция ще трябва да се представям самостоятелно.

Лекцията ще е откриваща и ще е общи приказки, но това не я прави по-малко интересна.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Жоре кога са лекциите на курса за да се опитам да присъствам?

Написа Вили Димитров на 28-Feb-2007 15:30


На ns.iseca.org има разписание, всеки понеделник и четвъртък.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 28-Feb-2007 17:07


Вторник, 27 Февруари 2007

От седмица е някаква лудница около мен и понеже и събота и неделя не съм се спрял, въпреки че днес е вторник ми се струва, че е петък. Още едно потвърждение, че времето е разтегливо понятие.

Трябва да не забравям да пиша, защото по кратките бележки, които си нахвърлям не успявам да възпроизведа случилото се през изминалите дни.

...мразя да правя сайтове multilingual.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Ти си добре, за мен от 6 месеца всеки ден е понеделник с малкото изключение от 2-3 дни по нова година.

Написа freax на 28-Feb-2007 10:37


Земи си секретарка, да ти пише ;))

Написа gabo (www) на 28-Feb-2007 16:59


Сряда, 28 Февруари 2007

След като Transcard сметнаха сертификатите :) пуснах на IPTV.bg да може да се плаща и с техните карти. За по-лесно вместо да ползвам техния софтуер си преписах функциите в една малка PHP библиотека с openssl и нещата станаха много прегледни и простички за ползване и разбиране.

Някой при писането на софтуера им е направил правописна грешка, която е залегнала в протокола. Вместо Amount (както пише в документацията и се очаква от frontend-а) се като Ammount.

Следваща цел кредитните карти през Борика. Кодът е готов само трябва да се интегрира.