< HomePage | Снимки
<- Май, 2006 | Начална страница | Юли, 2006 ->

Архив за месец Юни, 2006

Четвъртък, 1 Юни 2006

Как ли се чувства собственика на Gallardo-то, карайки зад зоологическата градина в калта, мизерията и дупките?

Lamborghini в кал
Горната снимка по-голяма

Явно не му е зле, защото не е сам. "Горките" собственици на трите Ферарита и четирите Ламбовци:

Ламбо и Ферари сбирка
Горната снимка по-голяма

Двете снимки ми попаднаха отнякъде и не зная кой е автора им. Втората е направена на бул.Витоша до Южния парк.

Тези убиха всичко детско в мен, честит първи Юни :)

[ Коментари: 12 ]
Коментари

Сиромашка работа. Поне откъм коли я докарваме.

Написа freax0r на 05-Jun-2006 14:13


Колко мъка има по тоя свят ....
( си говорел Моканина скубейки бялата лястовица )

Аз съм готов да се жертвам и да карам по калта - само да ми го дадат. :)

Написа Росен Недялков (www) на 05-Jun-2006 14:21


Тези коли от южния парк ако съм прав са до офиса на СИК и някава нова сграда така, че не се очудвам защо са толкова хубави ;).Иначе наистина жалко за горката количка в калта ...

Написа Александър Рачев на 05-Jun-2006 21:08


Дявол да го вземе - аз ли съм прекалено Остарял или в тия училища наистина вече нищо не се учи...
@А. Рачев: погледни си поста и ми кажи колко грешки имаш в само 2 изречения. И не ми казвай че това е защото си бързал.
@Георги: Ако това е днешния български език - по-добре не искай мненията да се пишат на него.
Наистина е извън темата, обаче страшно се дразня от такива неща мама му стара...
Тук често става въпрос за българския език и се осмива (с право) компютърната неграмотност на болшинството ни журналисти.
Но ако с журналистическите IT бисери можем да се забавляваме, то с подобни писания от уж интелигентни хора не е съвсем така.
Как ще пишеш "очудвам" бе, джанъм! Акъл ми не стига направо...

Написа В. Василев на 06-Jun-2006 07:34


@В. Василев - ако г-н Чорбаджийски иска да спра да пиша ще спра ! Сащо така мога да кажа че полужението в днешните училища е много по лошо така че може да се каже че доста грамотно пиша сравнение с саучениците ми(правописните грешки до тук бяха нарочно !).Ако знаеш какви бисери съм виждал ще паднеш ! Какво да се прави, че е нямало в училище кой да ме научи да пиша правилно(и не ми казвай, че е било защото нямам желание ! Фактите са си факти а те са че в училище освен на глупости на друго не се научаваш).Колкото до годините ти, ми не знам на колко си обаче явно остаряваш доста бързо ....

Написа Александър Рачев на 06-Jun-2006 09:52


За глупостите не знам, но правопис и граматика по мое време се учеха от първи до четвърти клас. Това, че ти пишеш по-малко неграмотно не е причина за гордост; мен ме страх, като се сетя, че и аз прихванах писмената реформа. Виж, aко не си бил добър по краснопис, прощава ти се. :) А че пълния член никoй за нищо го не бръсне, вече и аз не се учудвам.

Написа Гошо на 06-Jun-2006 10:33


Онова там горе да се чете "ме е страх", понеже някак не върви да критикуваш другите, че пишат неграмотно, пък сам да допускаш грешки...

Написа Гошо на 06-Jun-2006 10:49


@А. Рачев: по-добре да не спорим... Аз не бих подхващал въпроса въобще, но явно се подразних повече отколкото трябва. Дано само фактът че пишеш по-грамотно от съучениците си не ти служи за утешение занапред. А какво можеш да научиш в училище, това до голяма степен зависи от желанието ти. Поне аз така мисля. И не виждам защо човек трябва да остарява бързо за да го дразнят подобни неща! Напротив - трябва да се дразним независимо на колко се чувстваме, нали? Ако не е така - по-добре да се приема шльокавицата и всички там подобни форми на общуване и всеки да си пише каквото си ще.
@Гошо: за жалост, не говорим за пропуски по невнимание. А пък и нали има опция да си прочетеш коментара преди да го пуснеш...
Но както казах - нека да зарежем този спор. Твърде късно е за него.

Написа В. Василев на 06-Jun-2006 11:25


@Гошо - Времената се променят.А аз мисля, че определено си е повод за гордост, че пиша по грамотно в сравнение с по голямата част от учениците(където и да е)

@В. Василев - Аз съм за шльокавицата за да се даде път на неграмотни идиоти като мен.Да живее българското образование.Иначе и аз не искам да спорим за глупости като правопис(не че не е важна тема ама отиди в някое даскало постой няколко часа и виж за какво става дума)

Написа Александър Рачев на 06-Jun-2006 11:35


@В. Василев: Вярно. Mea culpa.

Написа Гошо на 06-Jun-2006 12:25


Мен пък най-много ме дразнят думи като "сигОрно", "Омрял", "Оста", "Охо" и т.н. примери много. Демек народа май е забравил, че в азбуката има и буква "У". Пък единствените грешки, които лично си признавам, че правя са пунктуационни. Дейба и извратените запетайки!

Написа freax0ra на 06-Jun-2006 13:38


И капитал имат мнение по въпроса
http://capital.bg/show.php?storyid=265129

Написа Николай Кубарелов (www) на 06-Jun-2006 18:00


Петък, 2 Юни 2006

Подходяща реклама за гърба на автобус 94. Возил съм се няколко пъти и знам от опит, че шофьорите карат пътниците като чували с картофи, а контрольорите ги гонят като хищници, така че надписа е точно на място:

Не изпреварвай звяра 94

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Автобус пътува към далечно село.
От задната част някой крещи на шофьора:
- Ей! Капут! Карай по-бавно! Не возиш дърва!
Малко по-късно същият глас:
- Ей! Капут! Карай по-бързо, че ще закъснеем!
Шофьорът започнал да нервничи....Отново същият глас:
- Ей! Капут!...
Шофьорът спира, хваща манивелата и тръгва към задния край на автобуса. На първата седалка седи една бабка, която решава да го успокои...
- Капутчо, синко! Тия са се напили, не им обръщай внимание...

Написа Gabo (www) на 05-Jun-2006 13:14


Събота, 3 Юни 2006

Избързах с радостта около пускането на новите Discovery канали, защото вече няма BBC Prime и съответно няма къде да гледам Top Gear. Пак ще се "пиратства".

Да живеят хората, които пускат предаванията в нета, за да не стоим в културното гето, както е писал Пейо, с който съм 100% съгласен в случая.

Като съм отворил пак темата за филмите и музиката в интернет, ето още нещо интересно за четене, този път в portal.bg (link via Yovko). Внимателно вижте първия коментар към статията.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Ако имаш Viasat Explorer, гледай Fifth Gear.
Тъй като не съм гледал Top Gear, няма как да ги сравня ;) Ти ще кажеш.

Написа Д. Янев на 06-Jun-2006 06:28


Fifth Gear е класическо предаване за автомобили. Гледал съм няколко негови серии, но с Top Gear не може да се мери.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 06-Jun-2006 06:36


Дам, така е! TOP GEAR е най-доброто entertainment предаване за коли. Много смях пада като гледам тоя Jeremy Clarkson. Ако не се лъжа преди време (преди 1999) и Tiff Needell работеше в Top Gear.

http://www.finalgear.com/

Тука има най-новите епизоди от последните сезони на двете предавания.

Написа Vlady (www) на 08-Jun-2006 08:40


Неделя, 4 Юни 2006

Писах вече за някои от начинанията на г-н Заки Авенюто Соколов, но днес установявам, че човека е доста по-продуктивен и освен, че прекарва закони за благото на клиентите си, успешно ги защитава и по други начини. Хвърлете око на статията Вносители на GSM-и се борят за оцеляване във вестник Дневник. Защо се борят за оцеляване е ясно, г-на е представител на някоя фирма (да ви е познато) и се опитва със законни и други средства да наложи монопол. Малка извадка от статията:

"Още миналата година "Арсис консултинг" (адвокатската къща, която представлява интересите на "Нокиа") предупреди официално, че паралелен внос на телефони няма да бъде толериран и ни препоръча да купуваме само от "Алфакопи България", съобщи Георги Митов, управител на вносителя "Жоели", който работи с веригата "Хенди". "Алфакопи България" (дъщерна компания на гръцката "Алфакопи") всъщност е един от двата официални вносителя на телефоните "Нокиа". Според Митов именно след това предупреждение е започнало задържането на пратките им. За да бъдат освободени на митницата, доставчиците са карани да подпишат декларация, че повече няма да вкарват в страната тази марка телефони.

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Тъкмо мислиш, че си видял всичко и животът решава да ти покаже, че нищо не си видял.
О.О

Написа Eneya (www) на 06-Jun-2006 12:04


Понеделник, 5 Юни 2006

При отдалечена смяна на ядро и рестартиране на машината винаги има възможността нещо да се обърка. Или машината няма да тръгне или ядрото ще се окаже неподходящо. При подобен проблем вероятно ще се наложи да отидете физически до машината и да оправите бозите, които сте натворили. На мен ми се е случвало доста пъти. :)

Долните няколко съвета ще ви спестят много downtime, ходене на място, нерви и псувни от страна на ползващите машината, на която пипате ядрото. Хитринките ги видях в lkml, предполага се, че ползвате lilo за начално зареждане, за да ги ползвате. Ако някой знае подобна конфигурация за grub или gujin - да казва.

1. Компилирайте новото ядро и го добавете в края на /etc/lilo.conf като сложите label=new-kernel за име.

2. В секцията на новото ядро добавете реда append="panic=10". По този начин при сериозен проблем с ядрото или не откриване на root файловата система, десет секунди след това машината ще се рестартира.

3. Възможно най-рано в стартиращите скриптовете изпълнете командата sysctl -w kernel.panic_on_oops=1. Ако вашата дистрибуция ползва sysctl достатъчно рано, просто добавете в /etc/sysctl.conf реда kernel.panic_on_oops=1. Чрез тази настройка указвате всяка появила се грешка да се счита за фатална и съответно ще предизвиква рестарт след 10 секунди.

4. Стартирайте lilo -R new-kernel, за да може при следващият рестарт lilo да зареди new-kernel. new-kernel ще се зареди само веднъж, а при повторен рестарт да ползва стандартното ядро.

5. Използвайте cron или at, за да насрочите автоматичен рестарт на машината 5 минути след стартирането й. Това е полезно ако например мрежовата карта не запали и отдалеченият ви достъп се окаже "отрязан". Командата е следната: echo "/bin/sync; umount -a -l; sleep 5; /sbin/reboot -f " | at now + 5min

След като сте се подготвили вече може да рестартирате машината. Ако всичко е успешно след зареждането на новото ядро, се логнете в машината и изтрийте настрочения след пет минути рестарт, променете sysctl настройката за рестартиране при грешка и направете тестовото ядро да се зарежда по подразбиране.

Ако тестовото ядро не се стартира или поради някаква причина нямате отдалечен достъп до машината, просто изчакайте пет минути и машината ще се стартира с предишното работещо ядро.

[ Коментари: 8 ]
Коментари

Директно от manual-а на GRUB:
13.1.2 fallback
— Command: fallback num...

Go into unattended boot mode: if the default boot entry has any errors, instead of waiting for the user to do something, immediately start over using the num entry (same numbering as the default command (see default)). This obviously won't help if the machine was rebooted by a kernel that GRUB loaded. You can specify multiple fallback entry numbers.

Много полезно... Заради тази опция на GRUB смених bootloader-ите на на няколко сървъра.

Написа Мариян на 06-Jun-2006 13:23


Извинявай, забвавих да добавя, че трябва да спазваш тези правила:
http://www.gnu.org/software/grub/manual/html_node/Booting-once_002donly.html#Booting-once_002donly

За да постигнеш това което си направил с LILO

Написа Мариян (www) на 06-Jun-2006 13:31


По-добра идея. Купете си KVM switch-ове, дето може да се стига по тях по IP, и не се мъчете :))))

(знам, че са скъпи, ама какво да се прави,като са животоспасяващи)

Написа Васил Колев (www) на 06-Jun-2006 13:37


С две ръце гласувам за КВМ -то :). Аз ползвам такова вече 3 години и определено е по-добре от въртелите. Силно препоръчвам и управляеми разклонители ;).

Написа Ивелин Иванов на 06-Jun-2006 13:51


KVM-тата са готини :) Ама напоследак пазарувам от HP - та там си има iLo - а то има и малко екстри, примерно виртуален бутон на захранването, виртуално CD/DVD,свързано с това на работната ти станция или с image на диска ти ... глезотийка си е.

Написа Н.Пепелишев (www) на 06-Jun-2006 20:15


Може ли малко връзки за KVM switch-овете. Мисля, че ще ми се пригодят и на мен.

Написа Пейо (www) на 07-Jun-2006 09:59


@Пейо: aten.com, aten-bg.com

Написа В. Василев на 07-Jun-2006 10:34


Супер статия много ми помогна :)

Написа Mihail Peltekov (www) на 12-Sep-2006 10:34


Вторник, 6 Юни 2006
14:54

И днес не настъпи краят на света, както очакваха разни ненормални хора. 6 часа и 6 минути отдавна мина и замина, а датата 6-ти, 6-ти месец, 2 и 6-та година също не помогнаха на тъмните сили да се събудят! Четиримата конници явно ги е хванал мързела и не ебават да се покажат, гадовете недни...

Все пак, засега да не се радваме особено, може просто да означава, че на нашата и на другите часови пояси, в които 06:06 часът на 06-06-06 вече минал им се е разминало, а США да го отнесат :-)

[ Коментари: 5 ]
Коментари

Хаха. Представям си разни фанатици на тази тема. Как чакат да стане точния момент. Интересно ми какви ли тъпи физиономий правят когато нищо не стане и този момент отмине :).

Написа Ivan на 06-Jun-2006 13:51


The 6bone is phasing out and will be completely shut down by the 6th of June 2006. At that time all 3FFE addresses will revert to the IANA and should no longer be in use.

Написа zImage на 06-Jun-2006 17:20


О, нищо не знаете! Ужасът тепърва се задава! Мернах реклами за Бай Брадър 3, които гласят "666... нещо ще се случи..."

Ако това не е някаква грозна шега, значи идва нещо по-страшно от самия край на света.

Как не им писна, ей... да вземат тая къща да я направят чалга-клуб и да престанат с тези Брадъри. Сега пак ще осакатят и без това вече сакатата вечерна програма на Нова ТВ.

Написа Ивайло (www) на 07-Jun-2006 09:06


Хм!
Една позната седеше и ми обясняваше "ама то края е близо, ами изживей го моментът.. няма кога да го направиш....". Доколкото знам сега се чувства много глупаво. ;)

Написа Eneya (www) на 07-Jun-2006 14:12


@Eneya: Да не е бременна в момента ? :)

Написа Росен Недялков (www) на 07-Jun-2006 18:12


Сряда, 7 Юни 2006

Че забравям неща, които не ме касаят лично или не касаят работата ми е всеизвестно. Аз го наричам избирателно помнене, други ми казват, че просто се оправдавам, за да не свърша нечия чужда или моя работа, която ми е досадна и не ме кефи.

По-принцип избирателното помнене е много полезно, защото ми позволява да се съсредоточавам върху нещата, които ме вълнуват а другото отива на заден план. Лошото е, че забравям и понякога си докарвам учестено сърцебиене когато спокойно мога да го избегна.

Например три или четири пъти вече ми се случва да забравя къде съм си паркирал колата /днес ми се случи пак/. Излизам с мисълта, че знам къде е колата и тръгвам към едно от няколкото места, на които паркирам. През десетте секунди докато вървя към мястото си прехвърлям задачите за деня или просто блея. Стигам до предполагаемото място на паркиране и ми трябва около секунда, за да включа, че всъщност съм паркирал другаде и колата не е "изчезнала" /много кофти чувство!/.

Тази секунда не е от най-приятните моменти въпреки качването на адреналина. :) Докато ти светне лампата през главата ти прехвърчат картини на откраднати коли, обаждания в полицията и разправии със застрахователи и подобни. Изведнъж с голям кеф се сещаш, че всъщност вечерта си спрял другаде и факта, че си си "намерил" колата след като си я "изгубил" прави началото на деня приятно и радостно. Дори не псувам първите няколко гада по пътя, които не се държат прилично и се опитват да ме нервят.

[ Коментари: 9 ]
Коментари

Оо, аз подобни кикове съм получавал като са я вдигали с паяк, чувството да разбереш, че все още е твоя е неописуемо.

Написа Атанас Халкалиев на 07-Jun-2006 17:40


На мен ми разказваха за един тип който отишъл на дискотека с колата си... прибрал се с такси... и на сутринта звънял в полицията да я обявява за открадната... Следобеда отива да пие кафе пак до същата дискотека и си намира колата... След което полицаите го викат в районното за обяснение :)

Та така де... всички забравяме... кой колата, кой главата... :)

Написа Мариян (www) на 07-Jun-2006 18:29


Най опасно е когато се опитваш да отваряш кола която не е твоята пред очите на собственика (даже и стикера на предното стъкло беше същия) ..
спомена не е хубав за това няма да разкажа ..
Че не ядох бой това добре ама докато се разберем .... !!!!

Написа Самуил (www) на 07-Jun-2006 20:02


Ти още си добре! Чичо ми беше паркирал някъде с всичките си инструменти в багажника, не я беше намерил после и я обяви за открадната. След две седмици си купи друга, а след още две дъщеря му видя старата кола да си стои паркирана и да го чака...
Само не знам ако си забравиш твоята, каквато е новичка дали ще те чака месец. :-)

Написа Elena (www) на 08-Jun-2006 13:22


Ами аз имам книжка от половин година, затова освен за приключенията ми с продажни катаджии, друго интересно не мога да разкажа, при все, че карам колата на майка ми или на баща ми. Но интересно нещо, което мога да споделя е как откраднаха джипа на баща ми за 10 мин в софийския квартал Дианабад. Паркирал си го баща ми до входа на един блок и се качил до 8-ми етаж, за да остави един кашон в апартамента на леля ми и погледнал през тераста, за да види каква е гледката и какво да види -- колата му я няма. Та после разбира се всичко мина по стандартната схема -- звънене по телефона в малките часове, уговорка за откупна сума и самото плащане и връщане на возилото. Абе не ви пожелавам подобна случка.

Написа Стоилов (www) на 08-Jun-2006 20:03


Дианабад е известно люпило на крадците на коли. В този квартал спряна/паркирана незастрахована кола, е много вероятно да изчезне и после да се мине по схемата обаждане, плащане, получаване.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 08-Jun-2006 20:08


А иначе по мои впечатления е много хубав квартал. Тих и спокоен. Пък и близко до центъра. Ама пусти късмет. Тъкмо купихме джипа и още не му беше готова застраховката.

Написа Стоилов (www) на 09-Jun-2006 05:00


Квартала е ОК просто лош късмет, че лоши хора са се родили там.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 09-Jun-2006 07:54


Аз вчера имах подобна случка. Трябваше да restore-вам и тъкмо след mkfs.ext2 се зачудих, дали дялът, който затривам, е правилният. Изби ми студена пот по гърба, бях се вече приготвил за безсънна нощ...

Накрая се оказа, че всичките нещица, дето ги събирам от 5-6 години, са си на мястото. Обаче тръпката беше съвсем неподправена.

Написа Гошо на 10-Jun-2006 19:18


Четвъртък, 8 Юни 2006

Преди няколко дни Slashdot си промени изгледа с по-модерен, но запазващ "духа" му. Новият изглед разбира се прави сайта по-красив, но за мен е доста по-неизползваем. Дразнят ме две основни неща - първо загубено е адски много пространство около текстовете и блоковете с връзки и второ разместени са оценките на коментарите.

Многото загубено празно място ми пречи на четенето защото, за да прочета няколко мнения, които преди са се събирали на един екран сега заради загубеното място, трябва да прелиствам страницата.

Това че са преместени оценките на коментарите вдясно пък супер ме дразни, защото по тях се ориентирам кои коментари да чета по-внимателно и когато не са ми пред очите (както беше в стария дизайн) и се налага да си въртя главата като на тенис мач, губя ужасно много време. Преди оценките бяха точно до заглавието на коментара и се виждаха много лесно, така че защо са решили да ги преместят е напълно непонятно за мен.

Сайта го чета все на големи монитори с високи разделителни способности и сравнително големи шрифтове, но новият дизайн направо ми разказва играта. Преди четях по три-четири дискусии на ден с коментари оценени на +3, а сега дори една не успявам да изчета.

Дано да го оправят, иначе ще трябва да се мъча да слагам site specific css. :(

[ Коментари: 9 ]
Коментари

news for nerds, stuff that matters :)

Написа Стоилов (www) на 08-Jun-2006 20:11


Няма лошо, ама да са четими!

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 08-Jun-2006 20:12


Мда, с новия дизайн всичко е направено с по-дребни шрифтове и колкото и това да е по-красиво за сайт като slashdot си мисля, че това е един голям минус :(
Сега ми се налага всеки път като го чета или да съм по-близо до лаптоп-а или да си увеличавам шрифта :(

Написа Мариян (www) на 09-Jun-2006 00:03


Уф, днес пък са преместили бройката на коментарите :( Още едно място на което трябва да си разкарвам погледна отляво-вдясно, а този път и мишката. Много кофти когато ти нарушават рефлексите създадени от три-четири годишно четене и цъкане по сайта. И поне да беше за добро, ами то...

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 09-Jun-2006 08:07


Ако някой има konqueror да погледне началната страница ... менютата са размазани и сума ти текстове се губят ... тъпотия. Вярно си омазаха сума ти работи и направиха дизайна неефективен.

Написа Красимир Казаков на 09-Jun-2006 10:51


Лекият дизай не е чак толкова зле но наистина има нужда от допипване

Написа Владимир на 09-Jun-2006 12:16


Мисля че доста хора са се оплакали и в момента всичко е подредено както преди.

Написа Иван Кълвачев на 09-Jun-2006 13:27


Да оценките са ги мръднали, но броят на коментарите още е вдясно и се губи място.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 09-Jun-2006 15:29


Мдааа... С годините зрението се влошавало, казват. :-D
На мен и така ми е добре. Аз и без рядко го чета.

Написа Коко на 09-Jun-2006 20:55


Петък, 9 Юни 2006

НоваТВ продължава с голяма преднина да държи първото място по олигофренски предавания. Какво да се прави, на тази гръцка телевизия основната им целева група са ниско-интелигентно-турба-чалга-просташкото народонаселение и добре са се прицелили, защото то е преобладаващо.

Поредната измислица на НоваТВ, естествено пак идва от ГлобалФилмс, които стоят зад други подобни "хитове" като уникално НЕзабавното, но с претенции, "Господари на ефира" и мега тъпото "Имаш поща". Най-новото предаване "Нощта на аматьорите" отново е парад на бездарието и посредствеността (да забелязвате схемата?). В него излизат някакви хванати от улицата, за да се състезават кой пее най-зле или кой ще направи най-голямата глупост в ефир. Нищо чудно утре някой да си забие две пера в гъза и да почне да се прави на жар птица и това да е топ забавлението излъчено по Нова и новините им в 19:15 (да ви е....). Оценката на "талантите" се прави от платена публика, която свирка с тромби или тропа по тенджери, а освен НЕзабавния Рачков (тия нямат ли други водещи, дге) кой знае защо за водеща са набутали и една от русите пачи, която се мотаеше и в БайБрадър. Ай сиктир бре, сменете малко репертоара.

bTV да не остане по-назад яко бичи циганска музика в реклами на продукти, които никога повече няма да си купя (не че някога съм си ги купувал), а кАнал едно за пореден път се изсират върху излъчванията на мачове на живо (горкото световно), като са забравили да си платят за надписи по време на мача и драгия зрител се налага да превключва на ZDF, за да разбере колко на колко е резултата, кой играе и колко време е изминало. И тия са едни професионалисти, да ти се доплаче. Толкова са се превъзбудили, че трима коментатори говорят един през друг.

Както съм следващата седмица в отпуска, ще гледам много да не се задържам пред телевизора да не ми стане нещо от нерви. Баста.

[ Коментари: 13 ]
Коментари

Петър Василев - смотаняк але але ....... не мога да ги понасям затва mute му е майката ...

Написа Alex на 10-Jun-2006 10:07


Започна се - Световното първенство по футбол отново прикова по-голямата част от населението пред телевизорите вкъщи, в някоя кръчма или в киното (да, и там излъчват мачове). И сега за нас (тези, които не се интересуваме от футбол) улиците са свободни, а покрай тях и някои други неща :)

На мнение съм, че независимо дали е Нова ТВ, бТВ или Канал 1 качествените им стойности са приведени до едно ниво, а именно -- нула -- така че по-горе описаните нововъедения не ме учудват.

Като че ли за гледане останаха само - Discovery, Animal Planet, Explorer, National Geographic и History.

Написа Стоилов (www) на 10-Jun-2006 11:54


Традицията продължава. Пускат някои забравени или световно неизвестни във реалити предаване, правят ги 'звезди' и после ги пускат в новините си хипер-турбо-мега интерестни продукции с надеждата че българина ще се навие да го гледа 'щото предаването го води някой от ББ/Стар Академи. То поне реалити предаванията да им бяха малко интерестни като немския или английския Биг Брадър.

А за Кавал 1 те от едно време не показват кой играе, коя минута е мача, какъв е резултата. Пълни чукундури...

Написа cable на 10-Jun-2006 14:50


Докато някой гледаха мачове... други танцуваха пред НДК ;) viva la salsa...

Написа Voyager на 10-Jun-2006 19:39


Аз съм много доволен от коментаторите на F1 по bTV. За разлика от тези на РингTV, знаят за какво става въпрос.

Написа Росен Недялков (www) на 11-Jun-2006 13:56


Аз пък най-много се дразня на намаления звук от стадионите. Гледам Англия-Парагвай и се чудя, каква е тази тиха английска публика?! Превключвайки на ZDF стана ясно, че те викат и пеят като за световно, а наш'те така го изрязали, че все едно гледам театър. Еми догледах мача по ZDF...

Написа Д. Янев на 12-Jun-2006 07:08


Кой, Калин Катев ли знае за какво става въпрос? Или Петър Василев? Ха-ха-ха! Явно К1 нямат кой да им коментира и са вдигнали пенсионерите от пейката пред блока!"Айде довиждане драги слушатели!

Написа IVO на 12-Jun-2006 09:32


Ама като не ви харесва, не гледайте! Някой да ви кара на сила?

Написа Георги Тодоров на 12-Jun-2006 14:28


Ми не гледам, ама ме е жал за другите, които гледат и страдат от олигофренията на излъчваното. Така че приеми, горното като community service. :-)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 12-Jun-2006 14:36


абе момчета, има буквички, пише и резултат по мачовете ... че и мачове има даже по канала... и като сбъркат името на някой футболист ..хорат се извиняват.... и продължават до следващата грешка... после пак се извиняват и пак ...продължават ...
и накрая аз без да им се извинявам извършвам ctrl + C

Написа Господинов на 13-Jun-2006 17:55


Да, вече има. Добавиха първо резултата, после кои играят, а снес гледам, че са добавили и часовник. Защо така на час по лъжичка, само те си знаят.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 13-Jun-2006 18:10


Voyager Esso!
Aaaaaaaaina mas!

Написа Ивелин Иванов на 13-Jun-2006 20:12


"... в това число добре познатата конвенционална телефония PSTN - Public Switched Telephone System и ..."

s/System/Network/

Написа teh на 14-Jun-2006 07:07


Събота, 10 Юни 2006

За първи път изведох Юлиана сам на разходка и разходката ще бъде запомнена със страшния дъжд, които ни валя. Добре че количката е с екстри и върху малката не успя да попадне и една капка дъжд. За мен обаче чадъра беше безполезен, тъй като пътищата се бяха превърнали в реки и се наложи да газя тук и там. В крайна сметка след като се прибрахме, дрехите ми бяха мокри като че ли съм се къпал с тях.

Преди да завали сериозно, разгледах новият Sofia Mall и честно казано не съм впечатлен. IMAX киното не е готово, няма интересни магазини (интересни = такива от които да ми се иска да си купя нещо), асансьорите са малко, малки и не особено подходящи за хора с колички, а отгоре на това половината отиват само до първи етаж и ако се объркате да се качите в тях, след това трябва да търсите втори асансьор.

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Бих казал че не е точно определено това. .асансиорите са точно за инвалиди , стълбищата и асансиорите са достатачно ако забеляза още асансиори се очакжа да тругнат към кулата на София.Imax е готов но не пускат хора вътре защото допалнително се тества апаратурата.НЯма да споменавам колко пари стува това чудо и ако не тругне идеялно как ще станеме за смях ;) А виж това з амагазините е личн избор лично на мене Kenvelo , Intersport , FOX и оптиките с ами 4удесни на едно място ;) така че все пак си струва да се види - въпрос на избор ;)

Написа a1ex на 24-Jun-2006 18:18


Неделя, 11 Юни 2006

За втори път забравям нещо да свети в колата и ми пада акумулатора. Дано трети път да няма, защото е много досадно! Официално се извинявам на нелюбезните хора, на които тъпата аларма малко им е надула главата.

Много е весело (за мен), когато някой идва да се кара и му приложа тактиката със съгласяването с него. Гада очаква да му противореча и тогава вече да ми скочи на главата, а аз просто се съгласявам каквото и да каже дори да е пълна глупост. По този начин досадника остава с пръст в гъз, защото няма как да си излее яда, а и мнимото съгласяване е супер трик, за да накараш някой да избеснее, но пред другите хора да излезе, че проблема е при него.

Така де, идва да ти се кара /първо полулюбезно/, ти се съгласяваш, какво повече може да каже? Не върви когато си се съгласил (дори и да знае, че го гавриш) да почне да ти вика. :-)

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Няма как да се сдържа и ще ти припомня това, във връзка с "нелюбезните хора":
http://georgi.unixsol.org/diary/archive.php/2005-06-30

И няма такова нещо като "малко надута глава". Ти би трябвало да го знаеш :), нали си бил и от другата страна.

А тактиката със съгласяването е желязна и винаги работи.

Написа Дончо (www) на 14-Jun-2006 12:44


Помня ги аз тези нелюбезни хора :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 14-Jun-2006 15:39


http://www.daga-bgcomics.s5.com/01dg/4-4.gif

А помниш ли този култов скандалджия от близкото минало? ;)

Написа Д. Янев на 15-Jun-2006 08:46


Понеделник, 12 Юни 2006

Търси се открадната седалка за кола Maxi-Cosi CabrioFix - лилава. Ако на някой му я предложат за под 100 кинта (нова е поне два пъти повече), да се обади ще измислим нещо.

[ Коментари: 1 ]
Коментари

Кой краде такива неща бре ?! Нямам думи ...

Написа Мариян Захариев (www) на 15-Jun-2006 08:02


Вторник, 13 Юни 2006

Застрахователите най-вероятно са в комбина с хората поставящи автоаларми. На застрахователя 100% му е ясно, че алармата е безполезно нещо и само дразни собственика, а когато се прецака и всички останали. Това естествено не ги спира да ти вземат сто кинта за поставяне на аларма.

Е, за чий чеп ми е тая аларма, като свири когато си иска, съседите ме псуват заради нея /защото се беше прецакала и не млъкна/, крадците не я ебават и отгоре на това спира да работи и трябва да се разкарвам до КИА, за да я оправят. Казаха, че си била "забравила кода" и затова се деактивирала. wtf?

[ Коментари: 11 ]
Коментари

Аз за да избегна подобни ситуации си оставям телефона на таблото. Ако свири или на някой му пречи как съм спрял, може да се обади. Не ми се е случвало, но к'во ми пречи да го правя?

Написа Георги Тодоров на 14-Jun-2006 11:38


Да, един приятел прави същото, смятам и аз да си оставя телефона на видимо място, за да може при проблем да ми звъннат.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 14-Jun-2006 11:55


Това за телефона е хитро!

Колкото до застрахователите, интересно е че у Европата май това изискване не е задължително. Просто ако нямаш аларма, застраховката е доста по-скъпа.

Дали е трик или не, не знам. Но е факт че алармата спира по-"селските" (да употребя дума, която често се среща в този блог) крадци.

Написа Дончо (www) на 14-Jun-2006 12:47


Не мисли, че алармите са безполезни. Баща ми е собственик на малка фирма за поставяне на алармени системи и имобилайзери и за 10 годишна практика има само една открадната кола и то защото собственика чул, че свири - изключил я и отишъл да види какво става, но вече нямало нищо за гледане :-) Не, че е невъзможно да се открадне, но ако алармата/имобилайзера са хубави и поставени както трябва, ще отнеме сравнително много време за да се заобиколят (предполагам, че има хора с техника, които биха се справили по-бързо, но едва ли target-а ще им е кола за 5-10-20-30-40 k bgn :-))

Написа anon на 14-Jun-2006 18:21


...абе оставяте си телефоните ама има един момент дето и да си оставиш телефона няма файда ако ти падне тухла четворка от "панелен" 8 етажен блок върху колата, когато тебе те няма и алармата неспира нощно време!!! - Както имаше един случай пред моя блок!
Знаете ли ква готина дупка имаше на предното стъкло! Просто съжалявам че нямах "Фото" у себеси да постна зада са изкефите!
2-рият варянт е с ожулена с отверка боя, - пак пред моя блок! Тия двамцата повече никога неим видях колите в близост (околовръст) !

Написа Светозар Кьосев (www) на 14-Jun-2006 18:44


Ефектно. Затова и ще си оставя телефона, ако някой ден пак се преебе шибаната аларма да може човек да звънне и да се оправям като разкарам колата или й откача акумулатора.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 14-Jun-2006 19:09


ПроЗт си кат народна вафла (исках да пиша кат Гадулка, ама Асьо не даде, щото съм обиждал инструмента, той имал 12 жици.)
Нали алармата се е включила, щото ти е паднал АКУМУЛАТОРА, как ша си преместиш тъпия джип, нали за това реве аларматаа - ЩОТ МИСЛИ(не мисли, тя алармата не може да мисли), че некой ти краде акумалатора!!!!!
Нито колата ша можеш разкараш, нито акумулатора, а както се оказа - и алармата не можеш да изключиш, щото не знаеш къде да бръкнеш да извадиш батерията.
А па ако го направиш Апашите, само това ша чакат ;)))
с други думи - или смени колата, или смени шофьора ;)))

Написа Gabo (www) на 15-Jun-2006 21:01


Бе нема никва батерия, като откача акумулатора спира да свири и туйто. Пробвал съм :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 16-Jun-2006 05:01


Аларма която няма собствено захранване, изтрива си сама кода, не я чуваш и не спира да вие... не е никаква аларма, а просто една пищялка. Георги, искренно ти препоръчвам да я разкараш и да си потърсиш нещо по-добро (примерно от @anon по-горе).
Иначе застрахователите са в комбина не само с тези които поставят аларми:|

Написа Иван Кълвачев на 16-Jun-2006 09:08


Остави си телефона. Само да не стане някой да прибере колата и да ти се обади, за да идеш да си я вземеш. :-)

Написа Коко на 16-Jun-2006 12:02


Коко, тия дето "прибират" отдавна ти знаят телефона и без да го оставяш.

Написа Георги Т. на 20-Jun-2006 08:05


Сряда, 14 Юни 2006

Видяно до Била на бул. България:

Ископ?, Изкоп

Сигурно е някаква строителна шега, която не разбирам, защото около надписа "ископ" имаше поне пет, които бяха правилно изписани. И какъв изобщо е смисъла от такъв надпис върху ламаринена ограда? Нали оградата разделя "изкопа" от минаващите, а на самите минаващи не им влиза в работата какво има от другата страна. Теоретично надписа може би е предупреждение за прескачащите оградата - ако не внимавате, от другата страна ви очаква пет метрово падане :)

[ Коментари: 6 ]
Коментари

Кажи ми честно... ти търсиш смисъла и в мастилените петна, нали?

Написа Eneya (www) на 14-Jun-2006 13:49


Ти па намери за Изкопа да питаш, що го пише на тарабата, я по-добре ми обясни защо на толкова много места съм виждал да пише ЖЕНИ, че и картинка има, а като влезеш се оказва тоалетна :)

Написа Gabo (www) на 14-Jun-2006 17:55


Хе-хе, най-вероятно ще да бъде строителен хумор някакъв. :) Също често срещани бисери са надписи по вратите на гаражи и начина на пренасяне като например:

"внимание, гар-
аж"

"не паркирай, пукам гуми, викам полиция"

и подобни..

Написа Стоилов (www) на 14-Jun-2006 21:06


Ето нещо по брутално :)
http://photos.izrod.com/main.php?g2_itemId=7280

Написа Росен Недялков (www) на 15-Jun-2006 21:54


Slu4aino popadnah v toq sait...a toq celiq e ludnica...razglejdam go mn smqh...toq georgi..mn zabaven tip...

Написа Dizaa на 20-Jun-2006 14:30


@Dizaa: Красиво се изразяваш! Оправи ми настроението за деня. Продължавай с шльокавицата и ще станеш истински поет! :)

Написа Никола Славчев на 20-Jun-2006 16:14


Четвъртък, 15 Юни 2006

Успях да изгледам целия Farscape, заедно с мини сериите за завършек. Малко ми е тъжно, че свърши, защото имаше хляб в сериала макар и някои серии да бяха супер изсмукани от пръстите и сложени без да имат изобщо връзка с цялостната фабула. Иначе героите в сериала са оригинални (хинериеца ми е любимец), имаше много добри попадения като сценарии, а за куклите, грима и изобщо за изгледа на извънземните спокойно мога да кажа, че беше на най-високо ниво. Личи си добрата работа на студиото на Jim Henson.

Чувам, че Stargate SG-1 бил добър фантастичен сериал, но десет сезона ще ми дойда много нанагорно.

[ Коментари: 5 ]
Коментари

SG-1 са все още 9 ;) наесен, живот и здраве, десетия :)
аз скоро ще свършвам 6-ти сезон и досега няма много епизоди, които да се явяват като пълнеж (2-3 досега). има голямо КПД сериалчето - препоръчвам :)

Написа stealth (www) на 21-Jun-2006 06:39


Сериалчето е много добро. Изгледал съм и деветте сезона и очаквам със много голямо нетърпение и десетия.

Написа Пламен Кьордов на 21-Jun-2006 13:21


Минисериите "Peacekeeper War" са заснети след огромния натиск на феновете за завърашване на сериала, който е бил преждевременно спрян (запазен трик на FoxTV). На мен лично ми се струват претупани и доста по-зле от оригинала.

Иначе, не се страхувай от големината на SG-1, струва си да се гледа. Трябва само да издържиш първи сезон, след това хваща правилната посока.

Написа Иван Кълвачев на 21-Jun-2006 20:04


Аз като може би най-големия фен на сериала не можеше да не го препоръчам. 9 са сезоните, 10-тия почва след 2 седмици, но дори и 9 няма да ги усетиш - аз лично съм ги гледал по 4 пъти а някои от култовите серии и повече пъти. Даже сега съм готов да си направя една от неделите на Старгейт маратон та да си припомня последните няколко сезона преди началото на 10тия сезон. Силно препоръчвам

Написа Георги Соколов на 21-Jun-2006 20:27


Ако си любител на научната фантастика и все още не си гледал Вавилон 5 (не открих никъде в Дневника да е споменаван) ти го препоръчвам горещо. Шест сезона (последният непълен) и шест филма, започнати в далечната 1993 година. Хубавото при него е, че историята е завършена преди стартирането на снимките - цялостното изграждане на персонажите и равномерното развитие на действието е впечатляващо.

Написа Георги на 21-Jun-2006 22:23


Петък, 16 Юни 2006

Няколко снимки радост за окото на буболечешка тема. Великолепният бръмбар е хванат в кадър от Сиси, а останалите са мое дело:

Гигантска мравка щипач
Оранжева гадинка, завряна в цвете
Бръмбар бързобегач

[ Коментари: 9 ]
Коментари

Да ти имам макро режима :)

Написа cable на 21-Jun-2006 19:26


@cable: Да му имаш какво .... ? :)

Написа Росен Недялков (www) на 21-Jun-2006 21:38


падаш си по макрото. искаш ли един хинт как с около 60-70 лева можеш да докараш качество и приближение не отстъпващо дори на доста скъпи макро обективи и професионални тела? метни един мейл ако ти е интересно да не ти пълня дневника с нежелани съвети.

Написа george (www) на 22-Jun-2006 06:38


Искам съвет разбира се :) Няма проблем да го напишеш тука, ако не ти е проблем, нека да е полезен и за други.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 22-Jun-2006 07:13


Още един глас за :)

Написа Росен Недялков (www) на 22-Jun-2006 08:43


http://www.photo-cult.com/showpic.php?aut=machine_head&id=15178

това е правено с фужи 602 с обърнат 50 мм обектив на обратно. Трябва само да водиш може ли да сложиш някакви екстендери или в краен случй да го държиш на ръка. Обектив-а може да е най-простия от Зенит има за по 10-тина лева.

BTW взе ли си ДСЛР или още си със сонито?

Написа Марин Великов на 23-Jun-2006 11:10


Още нямам огледалце :( събирам парички.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 23-Jun-2006 11:31


Снимката е много хубава! Поздравления :) Когато намеря обектив задължително ще изпробвам метода.

Написа Росен Недялков (www) на 23-Jun-2006 20:57


хех то огледалцето е най-лесното в цялата история. След това стъкълцата са си пара /убавите де/ :-)

Написа Марин Великов на 24-Jun-2006 19:53


Събота, 17 Юни 2006

След вчерашните представители на фауната, днес е време за флората представена от:

Червена роза
Странно дърво (напомня ми на нещо, хммм...)
Жълта полянка (ще ми се да се потъркалям по нея)

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Жоре, казвай къде я набара тази полянка и горичка! Че нещо ми се е доходило на такова място!

Написа IVO на 21-Jun-2006 06:17


Курорта Свети Констатин над язовир Батак. Има много такива полянки, горички, тишина и спокойствие :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 21-Jun-2006 08:27


Сложих си жълтата полянка за десктоп. Много е отпускаща. Мерси!

Написа Elena (www) на 25-Jun-2006 08:14


Неделя, 18 Юни 2006

По повод денят на бащата (третата неделя от юни, тоест днес) празнувах със сън през по-голяма част от деня, гледане на телевизия и унищожаване на вкусна храна. Въпреки американския произход на празника, денят на бащата е една добра инициатива и смятам да я уважавам, заради чудото в чернобяло и цвят на снимките по-долу :-)

Юлиана в чернобяло и цвят

Юлиана в чернобяло и цвят (горната снимка по-голяма)
Юлиана в цвят (горната снимка в оригинал)
Юлиана и първите й два зъба

[ Коментари: 6 ]
Коментари

Удивява ме способността ти да избираш, харесваш и показваш най-изчанчените снимки на Юлиана! А има толкова много по-хубави и нормални.. Създаваш погрешно впечатление - още по-слънчево и прекрасно ни е детето! :))) И все пак уважавам правото ти на собствен фотографски поглед, може би аз съм неразбиращата! Да се изкажат по-професионално снимащите! :)

Написа Сиси Чорбаджийска на 21-Jun-2006 10:18


Ееее, и от това ли по-хубава? Много са добри снимките, а госпожицата с тези нежно-сини очи е много интересна. Да е жива и здрава и да радва много мама и татко!

Написа Elena (www) на 21-Jun-2006 10:44


Благодарим! Всъщност ние всякак си я харесваме и обичаме! :)

Написа Сиси Чорбаджийска на 21-Jun-2006 11:49


Представям си гордоста на тати (при положение, че му е одрала кожата :)
Дъщеря ми също много прилича на мен и това ме прави невероятно щастлив .. 8-) !!!

Написа Самуил (www) на 21-Jun-2006 16:56


снимката е направо про :)
макар лично аз да съм за изцяло цветен вариант. като опция леееко десатуриран фон, а очите нормални. учудвам се, че сонито ти прави подобни снимки. иии детенце е много сладко, ама това сме го писали вече да не се повтаряме.

Написа george (www) на 22-Jun-2006 06:34


Ехе, как и стърчи косичката :)
Да ви е живо и здраво.
Хубави очи има.

Написа Стоилов (www) на 23-Jun-2006 20:25


Понеделник, 19 Юни 2006

Поздравления за неизвестния творец превърнал една от лампите на НДК в усмихнато лице. По принцип съм против разните некъдърни драсканици със спрей по стените и изобщо, но ресторанта с усмивка ме развесели.

Вторник, 20 Юни 2006

След като билетите за утрешния концерт на Depeche Mode свършиха за отрицателно време веднага след като ги пуснаха в продажба, а аз докато блеех - останах без такъв, утре смятам да се обърна към черната борса. Надявам се да няма проблем с намирането на правилните хора. Концерта сигурно ще си заслужава и ако го изпусна ще ме е яд.

[ Коментари: 3 ]
Коментари

Всъщност организаторите изтеглиха билетите, а не че са свършили толкова бързо. След това пускаха на малки партиди и създаваха изкуствено търсене на по-високи цени на тази "дефицитна" стока.

Написа Ростислав (www) на 21-Jun-2006 07:50


Хитреци! Знеах си аз, че има нещо гнило в Дания^WБългария :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 21-Jun-2006 08:29


Айде билета е готов :) Ще има купон на концерта.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 21-Jun-2006 11:52


Сряда, 21 Юни 2006

Отидох, видях, беше екстра!

Омагьосващо е да видиш и чуеш как 30+ хиляди човека пеят Enjoy the Silence. Като цяло на концерта му давам оценка пет или около пет като свалям една единица заради това, че не изпяха Dream On и It's No Good (и Policy of Truth май). Иначе Дейв и компания се раздаваха близо два часа и като че ли публиката им хареса въпреки, че песните от новият албум не са особено познати (е освен The Pain That I'm Used To и Precious).

На мен пък ми хареса новата тенденция, вместо със запалки хората да светят с телефони.

Организацията на коцерта беше добра, като се има предвид някои от входовете на стадиона (четвърти и пети) колко кофти са разпложени и колко път трябва да биеш до тях.

С две думи - струваше си и съвсем малко не му достигна да е перфектното изживяване. Може би ако бях пред сцената в мелето щеше да е още по-яко.

Viva Depeche Mode!

Снимков материал, за които се извинявам заради качеството (нокиата толкова може). Неизвестно защо организаторите се опитват да пречат на хората да си носят фотоапарати, дге! Ето и снимките - тълпата пред сцената, задната част на стадиона, началото на концерта, запалки и телефончета /ух, ох :(/.

[ Коментари: 11 ]
Коментари

Между другото из "класическите" новинарски сайтове не може да откриете никакъв коментар след концерта. Браво, просфесионалисти.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 22-Jun-2006 10:11


Един колега чак сега пристигна на работа и в момента раздува разни неща.
Мнение за концерта - 5,5 точки. Еми освен да съжалявам, че не бях, друго не ми остава...

Написа Д. Янев на 22-Jun-2006 10:26


http://netinfo.bg/index.phtml?tid=20&oid=4750&mgdi=6263

Написа Миро на 22-Jun-2006 10:39


Качествени снимки от концерта: http://netinfo.bg/photo/depechemodeinsofia/
Depeche Mode Live: Снимано е с GSM, относително добро качество.
http://torrents.data.bg/details.php?id=39105&hit=1

Написа cybercrackerbg (www) на 22-Jun-2006 11:48


В Братислава също имаше опити, ма хората си вкараха апарати и снимаха.
Аз не смях, защото ме беше страх. Следващият път може да пробвам с раница с двойно дъно. Основно гледат да нямаш храна, вода и да си що годе в читав вид.
Имаше химически тоалетни, санитари и каки дето продаваха водка с "Редбул".
Ето и малко снимки от Братислава
http://www.depechemode.sk/
http://www.depechemode.sk/koncert/
http://www.gregi.net/vl/foto/Depeche_Mode-Officia_Warm_Up-11.06.2006-Dopler-Bratislava-cast _1-Foto_Boccacio_14145/
http://www.gregi.net/vl/foto/Depeche_Mode-Officia_Warm_Up-11.06.2006-Dopler-Bratislava-cast _2-Foto_Boccacio_14144/
http://www.partyzona.sk/v2/fotozona-galeria438
DVD от RapidShare
http://rapidshare.de/files/22632221/live_in_milan_viva_eeelektro.wmv.html
Приемам бира ;-)

Написа Димитър Василев (www) на 22-Jun-2006 14:52


Не знам к'во толкова ги е страх от тия камери - дан' вземат да им избледнеят цветовете на изпълнителите ли?

Аз тук на концерта на Металика в Дъблин на 11-ти направих само една снимка, но за сметка na towa си записах на видео няколко песни - то Ixus-чето може да не е видео-камера, но изкарва що-годе добра картина и звук. И никой гък не ми каза, а охраната и разни санитари си скитаха през цялото време из тълпата.

А иначе какво да кажа за концерта - нямам думи, трябва да си там за да почувстваш...
И като се има предвид че изсвириха всичко от "Master of Puppets" и повечето от '91 ("Black Album") какво повече да иска човек :)

Написа Емил Димитров на 22-Jun-2006 17:19


http://dnevnik.bg/show/?storyid=268269&show=1#comments

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 22-Jun-2006 21:04


Абе според мен това за фотоапаратите си е просто правило което се вписва в общите условия на билета за концерта. Аз лично имах фотоапарат и никой нищо не ми каза на входа нито пък на самия концерт ;)

Написа dim на 23-Jun-2006 06:48


За да направите хубава снимка на концерт се иска добър огледален апарат с много хубав(скъп) обектив (на 2.8). Така че изживейте концерта, а снимки по списанията и нета бол.

Написа Марин Великов на 23-Jun-2006 11:00


http://img220.imageshack.us/my.php?image=ssa507728tg.jpg
http://picvalley. net/show.php?2006/06/23/bddc224c4b3edc89e328c4b5375f247a.jpg

Намере те издънката на Нова :)

Написа freax0r на 23-Jun-2006 14:05


@freax0r
Ти пък сега - бива ли да ги съдиш хората, че са разменили две букви. Това да не е Азис, че да му знаят името :P

Написа Георги на 23-Jun-2006 14:28


Четвъртък, 22 Юни 2006

Гледах Shade - добър стар филм (2003-та година) за измамници и картоиграчи. Без да прозвучи пенсионерски, но старите филми са доста по-гледаеми от новите блокбастъри. Мисия невъзможна 3 едвам й издържах първите двайсет минути, а както и очаквах Шифъра на Леонардо на става за нищо и всъщност е абсолютна повърня (като се има предвид книгата колко е слаба, никаква изненада).

Не мога да се сетя някой нов филм в последната година да ми е харесал особено, така че Холивуд да не се чуди, защо му падат приходите. Като им е насран продукта, пускат по 20 минути реклами преди филм и вдигат цените на билетите какво очакват?

Или за тях законите на икономиката не важат? Ще им се.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

Може би сте искал да кажете "Или за тях законите на икономиката НЕ важат?"...

Написа Даниел Панев (www) на 23-Jun-2006 09:36


Опа, правилно. Сега ще го оправя.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 23-Jun-2006 11:29


Lucky Number Slevin r0x ;-] май само тоя ме е впечатлил.

Написа freax0r на 23-Jun-2006 14:08


вярно си е, че хубави филми в последните години трудно се намират, но ето някои заглавия през годините, които на мен са ми харесали:

dancer in the dark, breaking the waves, forrest gump, the radio, clockwork orange, the elephant man, hotel rwanda, кучешка любов (забравих как беше на испански; amores perros мисля), полет над куковиче гнездо беше хубав, доколкото си спомням. също така shining, the pianist, shindler's list, green mile.

част от заглавията са известни, някои са стари, други не особено. някои може би ще ти харесат, други ще са ти безинтересни, че и глупави. но ако имаш време, прегледай някои (особено танцьорка в мрака, хотел руанда, кучешка любов), ако не си го сторил вече!

Написа Стоилов (www) на 23-Jun-2006 20:23


Петък, 23 Юни 2006

В чест на абсолютно случайното измъкване от София малко преди наводнението, обявявам днес за ден на полезните съвети. Съветите ще бъдат три, от различна част на софтуерния спектър - свободен софтуер, несвободен софтуери и Apple Macintosh бози.

Първият съвет е за феновете на KDE. Ако сте обновили наскоро старо KDE (<=3.3 май беше) към по-нова версия (>=3.4/3.5 да речем) със сигурност сте видяли кофти съобщението devices protocol not supported, опитвайките се да отворите табчето с устройства в konqueror. Проблема идва от там, че протокола devices:/ е подменен с media:/. За да оправите проблема цъкнете с дясното копче на мишката върху таба, изберете Set URL... и сменете адреса от devices:/ на media:/

Втори съвет, този път за Google Earth под Linux. Ако Earth-а реши, че сте младо яре и ви пусне шрифтове с големина 8pt и съответно ви окапят очите от кьорене, не се мъчете да пипате по настройките на KDE или на Qt. Google Earth, просто не ги ебава. Начина да се увеличи големината на шрифта, ползван за интерфейса е с магическата команда:

echo 14 > $HOME/.googleearth/Registry/google/googleearthplus/User/render/guifontsize

Използвам големина 14, но ако съвсем недовиждате може да се пробвате и с по-голяма. В същата директория има още интересни файлове, които позволяват промяна на изгледа и шрифтовете. Интересно защо не са сложили цъкалки в панела за настройка.

Третият съвет е изваден от архивите, но тъй като има добавки по него, а не зная дали и кога Google ще реши да ги индексира отново, ето връзка към решението на проблема с кирилишката клавиатура под Mac OS X. Решението е допълнено с още една клавиатурна подредба, която се доближава максимално до стандартната фонетична, на която сме свикнали. На никой не му трябва знак, +- /няма как да го въведа вече/ и параграф. За сметка на това, може да се ползват * @ # и някои други, без да се налага да сменя на латиница.

Всъщност излъгах, съветите са четири. Последният е за MPlayer 1.0pre8 и проблема, който днес срещнах със субтитри на кирилица. Преди pre8, за да работят субтитрите както трябва на български беше достатъчно да имам subfont.ttf в $HOME/.mplayer/ директорията, а във файла $HOME/.mplayer/config да имам реда subfont-encoding=cp1251

Неизвестно защо в pre8 освен това трябва да добавя и реда subcp=latin1 иначе субтитрите се прекодират и излизат безмислици.

[ Коментари: 4 ]
Коментари

При мен MPlayer 1.0pre8 му работят субтитрите само с
subcp=cp1251 в глобалния конфиг (/usr/etc/mplayer/mplayer.conf).
За subfont-encoding опцията не бях чувал и сега прочетох за нея в man, но не съм я ползвал никога.
A $HOME/.mplayer/subfont.ttf също трябва, но не помня при мен как и кога се е появил този файл там, но го имам.

Написа Димитър Томов на 24-Jun-2006 03:36


Аз subfont.ttf го добавих директно в пакетчето за слак което си направих, UTF-8 е, и само си хвана субтитрите които тествах, директно на cp1251, без да съм сменял нищо.

Написа Красимир Казаков (www) на 24-Jun-2006 12:51


mplayer, ако е компилиран с поддръжка на fontconfig, може да се използва с всеки един шрифт без да е нужен .mplayer/subfont.ttf. Пробвай го, благинка е.

Написа Геогри Теллалов на 26-Jun-2006 13:08


Едно Голямо БЛАГОДАРЯ!!! помоща ти е неоценима.

Написа nucleus на 14-Oct-2006 21:17


Събота, 24 Юни 2006

200 БЕЗПЛАТНИ МИНУТИ! /текст малък/ ... срещу 60 лв. месечна такса, а като свършат "безплатните" минути колко е цената на минута не е ясно.

Кой лъжете бе, бетекари? Народа да не е проЗт. Ебахти и "бизнес" тарифата срещу 30 стотинки на минута и минимума от 200 минути. Ако искам да говоря само 60 минути, останалите ми горят нали?

Единствен плюс, че цената е обявена с ДДС, а не като другите пед^Wмобилни оператори, които ги обявяват без ДДТ. И недейте лъга, колко абоната имате, гледайки си телефона, от над 180 човека нямам и трима, които да са с Vivatel. Процента е нищожен. Ако приемем че общо 3 милиона ползват GSM, едва ли имате и сто хиляди абоната. За покритието ви да не говоря.

[ Коментари: 5 ]
Коментари

Не си единствен. От близо 300 имена в телефона ми, имам точно 1 човек, който има вивателски номер.

Написа Ростислав (www) на 26-Jun-2006 08:20


Ооо значи при мен са много :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 08:21


Аз пък нямам нито един :)

Написа Илия (www) на 26-Jun-2006 08:57


ee vse pak smqtai, che slujitelite na btk sa 40 000 ;)

Написа stefan на 26-Jun-2006 10:36


Определено са им много измислени тарифите :) За съжаление и другите оператори мислят подобни глупости.

Засега стоя на Вивател предплатената, тъй като говоря много рядко, и повече ме търсят ... и съм доста доволен. Покритието наистина го няма никакво на места, но си пазя една стара мтелска SIM карта за такива случаи :)

Написа Красимир Казаков на 26-Jun-2006 14:58


Неделя, 25 Юни 2006

С помоща на Габо разгадах мистерията на открадната детска седалка и резервна гума от колата. Нещото, което ми светна лампата беше прецаканата ключалка на багажника. Явно е известен хак, че бъркането в тази ключалка, при определни обстоятелства и видове аларми води до блокиране на алармата, и което е по-интересно до отключване на вратите.

За втори път - да ви сера на алармите.

Чудно защо KIA не ми казаха за тази "хитрина", макар че им показах повредената ключалка, а те се направиха на луди. Или техните алармаджии не знаят за проблема или просто си замълчаха, за да не последва въпроса "е като знаете, защо не оправите проблема". Или май и те го карат на security through obscurity. Демек нека общата публика да не знае за проблема и ще се надяваме, някой от лошите да не научи. Все едно този метод работи, ебаси.

[ Коментари: 5 ]
Коментари

Смени хубавото Пежо с гадна KIA? ;-)

Написа teh на 26-Jun-2006 09:05


И пежото си имаше неговите проблеми, пък и беше мъничко (което в никакъв случай не е минус, но не ми върши работа вече).

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 09:06


...така де, на женен мъж за какво му е малко купе-кабрио, то за други неща се ползва :-)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 09:07


Поста е малко offtopic...
Купи си последният брой на в.Уикенд (жълта преса) и ще се видиш на снимка как ядеш кебачета (вероятно снимката е взета от твоя албум със снимки).А иначе статията разказва за цените по българското черноморие....

Написа Mitko на 26-Jun-2006 10:54


@Mitko: зная, виж коментарите от преди два дни :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 11:08


Понеделник, 26 Юни 2006

Благодаря на хората, които ми писаха и ми се обадиха за снимката ми във вестник Уикенд. Реших да им изпратя писъмце на посочената от тях поща end@abv.bg, по повод използването на снимката, да видим какъв ще е резултата. Нямам големи очаквания нещо да се случи, но пък никога не се знае.


-------- Begin message --------
Subject: Нарушени авторски права в брой 25 от 17 юни 2006 /събота/
Date: Mon, 26 Jun 2006 14:24:23 +0300
From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@unixsol.org>
To: end@abv.bg

Здравейте вестник Уикенд, искам да ви уведомя, че в брой 25 от 17 юни 2006 на страница 52 най-отдолу [1] е публикувана моя снимка [2]. Снимката се разпространява под свободен лиценз и вие имате право да я ползвате както намерите за добре, при условие че е спазено изискването да е посочен автора на снимката.

При публикуването на снимката това изискване не е изпълнено, което смятам че е нарушаване на авторското право.

Кратко пояснение за правата върху тази снимка. Снимката е публикувана под Creative Commons Attribution лиценз /това ясно е посочено на страницата, от която е свалена!/. Използвайки този лиценз, аз като автор на снимката съм се отказал от почти всички авторски права, които ми гарантира ЗАПСП (Закона за авторското право и сродните му права) с изключение на едно от тях. Варианта Attribution на Creative Commons лиценза изисква при ползване на произведение лицензирано по такъв начин, ползващият го да посочи кой е автора на произведението.

Или с по-прости думи, слагайки снимката под CC-Attribution лиценз съм разрешил тя да се ползва съвсем свободно, да се продава, да се публикува, да се разпространява и т.н. като единственото, което е длъжен да направи ползващият я е да посочи/каже/изпише: "Снимката я е правил еди кой си..." или просто да има надпис "Автор: еди кой си".

ДА! Толкова е просто.

Вярвам, че вие като автори уважаващи авторското право и спазващи изискванията на ЗАПСП бихте желали да излезем от неприятната ситуация. Това може да стане много лесно ако просто спазите изискването за посочване на автора при показване на ползваната снимка.

[1] http://georgi.unixsol.org/mypics/weekend_snimka.jpg
[2] http://georgi.unixsol.org/mypics/sto_godini_se_zhivee_taka.html

Очаквам Вашият отговор!
-------- End message --------

П.П. Коментарите по повод снимката, които бяха в други теми, съм ги преместил тук, така че не се учудвайте че са със стари дати.

[ Коментари: 25 ]
Коментари

Купи си вестник "Уикенд" - там са публикували една от твоите снимки - с Туборг и кебапче на вилица - в статия за туризма по Черноморието.

Написа Гуру на 23-Jun-2006 14:58


Мерси Гуру, разбрах вече, мои хора са купили вестника :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 23-Jun-2006 16:33


Хаха, в някакво пловдивско подобие на вестник имаше същата снимка, но статията беше за потентността :)

Написа Нел на 23-Jun-2006 17:35


Ебаси :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 23-Jun-2006 18:58


http://georgi.unixsol.org/mypics/weekend_snimka.jpg

Мерси на Коко, че ми я прати. УЙкенд малко са се объркали със снимката, защото снимката е правена на Бачковския манастир, но явно им се е сторала като добра илюстрация към купона на чужденците, хехехе :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 09:04


Жоро, аз не бих оставил без последствия един долнокачествен вестникарски парцал, който си позволява да публикува *незаконно* и *безмое одобрение снимка*, на която съм *лично аз*.

Разбира се, всеки човек си има своите разбирания, но нещо ме кара да си мисля, че може би и ти си на моето мнение (но защо ли не го казваш тук...)?

Написа Дончо (www) на 26-Jun-2006 10:32


Поста е малко offtopic...
Купи си последният брой на в.Уикенд (жълта преса) и ще се видиш на снимка как ядеш кебачета (вероятно снимката е взета от твоя албум със снимки).А иначе статията разказва за цените по българското черноморие....

Написа Mitko на 26-Jun-2006 10:54


Дончо, няма как да ги намеря тези господа/дами. Слави с адвокати и пари му отне година да открие разните му там издатели, а аз ей така от гола душа ако се заема сигурно съвсем ще ударя на камък.

Опитай да потърсиш из интернет за вестник Уйкенд и ще видиш за какво ти говоря.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 11:04


Всъщност, ето единствените данни за контакт с тях са е-мейл: end@abv.bg тел: 931-06-42 (това пишело във вестника) сега ще им отправя едно писъмце, да видим какъв ще е ефекта.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 11:11


http://bglaf.org/uploads/photos/302.jpg
Тая снимка е по-подходяща от твоята деба, глей пълно с еквадорски туристи.

Написа freax0r на 26-Jun-2006 12:42


Тия кви са убави :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 13:14


Те не са могли един домейн да си регистрират а ти им говори за лицензи...
Ще си питат шлиферите и толкоз...

И нещо off-topic (извинявам се ако информацията е стара):
днес получих оферта оттук: http://www.pr-bg.com
А познайте кой е управителя на туй ново чудо?
Подсказка - имейлът е komentari@mail.bg

Написа В. Василев на 26-Jun-2006 16:14


Добре известен е мръсния спамер Божилков - http://hardtrance.blogspot.com/2006/06/spam_24.html

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 16:50


Бах, тоя жив ли е бе? Не са ли го пребили за толкова спам?
Аз се нервих на някакви гей, пардон бб-травел. Направи ми впечатление, че най-долу имаше някакво доста женско обяснение, да си пишат пълните данни ако не искат да им се праща мей, че даже и да пуснат пълните хедъри на писмото (или поне така подразбрах). Вероятно е имало доста оплаквания от гейския им спам списък, но като се праща до някой alias, без хедърите понякога е невъзможно да се разбере чии лайна са изяли. Нервих се, нервих се, па ги набутах в черните списъци. Да спамят другаде.

Написа Коко на 26-Jun-2006 16:54


нека ползуват, не им се връзвай. и ние потребителите на интернет си позволяваме какво ли не, важното е хубавата бира и нервозното кебапче да е все в ръката ти. другото се преживява. Ха наздраве

Написа алекс (www) на 26-Jun-2006 17:50


Ще си позволя само лека корекция на абревиатурата на Закона за авторското право и сродните му права - изписва се ЗАПСП. Георги, не очаквайте отговор от "Уикенд" - те са помияри.

Написа cybercrackerbg (www) на 26-Jun-2006 18:28


Мерси за поправката, аз от тях отговор верно не очаквам но пък като човек без работа смятам да ги гоня докато не си изпълнят задълженията. Пари не ми се свидят.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 26-Jun-2006 19:08


@Коко: аз също получавам писмата на Б&Б Травъл (или Травел, не знам как е правилното).
Дори веднъж се възползвах от услугите им и трябва да призная че свършиха всичко 1:1 с това, което бяха обещали - настаняване, условия, цени и т.н. На всичко отгоре бяха вежливи и експедитивни. Накратко - ако си вършат работата, готов съм да не им се сърдя за тези около 2 съобщения месечно.
Естествено - попитах откъде са ми взели имейла, но госпожицата каза че не знае. Може и така да е, но поне се извини. Това все пак е нещо, което не съм очаквал. Не го приемайте като реклама :-) Нищо общо нямам с тях.

Написа В. Василев на 27-Jun-2006 06:27


Спамерите не трябва да се поощряват като се ползват услуги от тях. Точно заради хората, които ги ползват съществува спама.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 27-Jun-2006 06:43


Дали законът срещу спама вече е обнародван в държавен вестник?
Като нищо Ройтерс може да пише, как е бил заловен най-големият спамър не само в България, но и в Европа.

Написа Иван Кълвачев на 27-Jun-2006 11:23


Past participle на "send" не е ли "sent"? :)

Написа Пешо на 27-Jun-2006 11:40


@Пешо: ъъъъ да ама какво от това?

http://www.answers.com/send&r=67
http://www.answers.com/sent&r=67

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 27-Jun-2006 11:54


Ами горе пише "begin sended message", и "end sended message". Не че е голяма работа, но като ще е на английски, нека е грамотно :)

Написа Пешо на 27-Jun-2006 19:07


И аз видях снимката във в-к Уикенд, защото надничах зад гърба на една жена в автобуса. Обаче ме беше срам да ти кажа по-рано, за да не си помислиш, че чета такива вестници. ;)

Написа петя (www) на 27-Jun-2006 22:34


Благодаря на cybercrackerbg и на Пешо за поправките, текста е коригиран.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 28-Jun-2006 10:37


Вторник, 27 Юни 2006

До днес си мълчах около случая с bezmonitor.com (откъде започна всичко) и просто бях сложил връзка към хората от protest.bloghub.org, но наглото писмо-отговор, с което шефчето на ИК Труд се обяснява на големите му босове ме накара да побеснея. Става дума за отговора на писмото, което пишещите в BGLog.net изпратиха на WAZ за безчинствата, които вършат техните подчинени в България. Също, нещото което много ми бръкна в здравето е намесването на небезизвестните "експерти" от ГДБОП, на които им е спуснато да тормозят Виктор въпреки, че той е изпълнил каквото Труд са искали от него.

По повод писмото-отговор на Кицевски, мога да изпиша поне пет страници за разобличаване на лъжите в него, но предпочитам просто да задам няколко въпроса, които институциите в България ако си вършеха работата досега трябваше да са си задали сами. Ще се огранича в четири въпроса, за да не се разводнявам:

Как така ИК "Труд", закупува права от министерство на културата на цитирам "класиците Елин Пелин и Йордан Йовков"?

Българската култура за продан ли е г-да от Министерство на културата?

Защо нито една медия не пое историята, г-да журналисти и не зададе неудобните въпроси на шефовете на ИК "Труд"?

Г-да от ГДБОП приятно ли ви е когато ви използват за поръчки срещу слепи хора и откога вие се превърнахте в следствие, прокуратура, съд и изобщо последна инстанция решаваща кое е право и кое е криво?

Лично аз не смятам да оставя тази история просто така, за да не може ИК "Труд" и подобни на тях държачи на "права" да си разиграват коня както на тях им се ще. В скоро време нещо ще се промени без значение дали на ИК "Труд", ГДБОП или Министерство на културата им харесва или не.

[ Коментари: 9 ]
Коментари

Поне интернет медиите са светнати:

http://www.boingboing.net/2006/06/27/german_publisher_att.html

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 28-Jun-2006 11:19


Самият факт, че министерството разпродава правата над произведения на изкуството на килограм е достатъчно гнусен, допълнителното нагло поведение на журналята определено също не помага. Заставам зад Жоро в създалата се спорна ситуация. И тук изниква закономерно следния въпрос: Какво ние можем да направим? Вероятно не сме много, определено не сме и влиятелни (жив пример е безобразното отношение на журналисти и ГДБОП към нас), но все пак имаме едно много важно преимущество пред тях - можем да мислим! Така че моля за предложения.

Написа Ангел на 28-Jun-2006 11:51


Всъщност благодарение на BoingBoing се завъртяха още много публикации по различни чужди блогове. И на Digg е даже. Силно се надявам след целия този шум и българска медия да се престраши и да напише някой и друг ред по случая...

Написа Антония (www) на 28-Jun-2006 11:59


@Ангел: аз лично смятам да работя в насока на създаване на свободно достъпна библиотека, в която да има колкото се може повече книги на българските класици, достъпни за четене. Труд и подобните на тях отдавна съм ги отписал и се старая да не купувам нищо свързано с тях.

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 28-Jun-2006 12:25


Не мислите ли, че ситуацията е някакси патова и всеки е прав, и то не само за себе си. Очевидно вида, в който материалите са били качени доскоро на сайта, е позволявал да бъдат обект на неразрешено разпространиение от хора, за които НЕ е предназначен сайтът. Аз например съм попадал на торент със сравнително актуални книги, в чиeто описание пишеше "Source: bezmonitor.com". Нека да бъдем обективни и да признаем, че това е основната подбуда за "Труд" да предприемат действия, а не желание да се печели от незрящите. Лозунги от типа на "Труд война война на слепите", "лишава го от възможност да четат" и т.н. сериозно ми напомнят на стила на Волен Сидеров и не са признак на обективен поглед.

На мен ми се струва, че тези неща трябва да се уредят с ясни правила. Напр. допълнение в ЗАПСП, с което всеки субект предлагащ достъп по електронен път до произведения, обект на авторски права, да бъде задължен да пригоди системата си към определени технически изисквания, позволяващи достъп до нея от страна на хора с увреждания. Ако такава разпоредба съществуваше нямаше да го има и целият цирк. Да не говорим, че е крайно наложително да се приеме аналогичен закон относно услугите, предлагани от държавната администрация. Ако някой започне да прави нещо в тази посока, ще го подкрепя.

Но никак не ми се нрави тенденцията blog общността да се изживява като морален съдия с претенции за приоритет пред колегата си, който чете закона. Моралът е разтеглива материя, подлежи на субективно прилагане и не може да контролира успешно обществените процеси. Напр. колко от подписалите се в многобройните петиции са правили някога реална значителна жертва от времето или парите си в полза на каузата на незрящите, за да призовават сега друг да направи същото? Колко са си направили труда да проучат поне повърхностно как стоят нещата в страните, които считаме за по-цивилизовани, и на чиито практики и стандарти често се позоваваме, но май само когато ни е удобно? И колко просто са прочели нещо и Интернет и са решили да декларират подкрепа за очевидно по-симпатичната им страна в спора.

Написа Деян Стойков на 28-Jun-2006 22:47


Въобще не всеки е прав в случая. Как може да е "прав" Труд когато става дума за български класици? Как може да е прав, когато ЗАПСП има изключения за билиотеки и ресурси за слепи.

Виктор със собствени усилия и средства е направил библиотека, която се ползва от слепите и е много полезна за тях. Да, тя може да се ползва и от не слепи, но пък не слепи могат да научат брайловото писмо и да четат полагащите се по закон БЕЗПЛАТНИ брайлови книги. Хайде да забраним брайловите книги, защото някой не сляп може да ги прочете и да нанесе непоправими вреди на държачите на "авторското право". Да не изпускаме и факта и че само държането на това право в случая е доста подозрително.

С две думи, Труд не може да са прави, а са алчни, нагли и ако не бяхме в България, а в нормална държава досега с действията си щяха да го отнесат много по-сериозно от изнасянето им като такива каквито са в няколко интернет странички. Единствената причина масовите медии да не захванат случая е че "гарван гарвану око не вади" и всички от "гилдията" много се пазят да не кажат лошо за някой техен колега. Пък бил той и с държането на Труд (дали пък факта, че се печатат в тяхната печатница има нещо общо?).

Виктор 2004-та година е награден от държавата с компютър са услията му по правене на електронна библиотека за незрящи, а през 2006-та според Труд той е пират взел на абордаж и откраднал безценните им права върху Елин Пелин, Ангел Каралийчев и Йовков.

Хайде не ми говори смехории от вида "и двете страни са прави", защото ако и двете са прави, значи сме сбъркали мястото където живеем!

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 29-Jun-2006 05:47


И нека да я ясно защо е цялата кампания от страна на трудоваците. Смятат да издадат наново Елин Пелин и другите и в момента всячески се опитват да елиминират "конкуренцията". Сигурен съм, че ако имаше как щяха да пратят в традиционните библиотеки БОП-а да прибере старите издания. Освен това искат, за да четеш класиците да им пащаш SMS-и в некъдърно направения им сайт знам(какво направи).бг.

Така че Труд не са съвсем против библиотеките. Против са, когато не могат да вземат пари от тях. Което не виждам защо нас като обща публика трябва да ни интересува освен в случая когато размахват плашилото на авторски права (които те НЯМАТ!).

Ако подкрепяме Труд в случая си сваляме гащите и се надупваме, защото признавайки, че имат каквото и да е право върху класиците ние утре ще ги загубим като такива. Само си предствате следната схема, догодина се печатат учебници и за да има в тях някой от разказите на Елин Пелин, издателство Труд (нали са държачите на права...) искат непосилна сума за препечатването му. Или просто откажат да го има в учебника, защото се канят да издадат книга с избрани разкази.

Ние като общество какво трябва да направим? Да кажем "ами прави са, имат си разполагат си. Закона е с тях." Или какво?

Нямам против някоя и друга далавера, но това тяхното преминава всички граници. Току виж утре музикалните продуценти си купят правата върху Върви народе възродени и Мила родино и вземат да си търсят полагащото им се по закон (което при сегашните действия на министерство на културата не е толкова невероятно).

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 29-Jun-2006 05:57


@Деян: Много добре написан коментар. Направо заклейми пиратите и даде цялото право на закона. Справедливост му е майката, да!

Да, правото трябва да се прилага. Още повече, когато при прилагането му се прехвърлят съответни суми насам-натам. Било като "авторски" (за случая - слагам кавички) права, било като адвокатски хонорари. Докато сумите се прехвърлят, дотогава правото е чудесна работа. Особено "авторското".

Моралът... и за него си прав. Моралът е много разтегливо понятие, както показва всеки единичен коментар по темата в известната ми поне на мен блогосфера.

Ще си позволя обаче да перефразирам Йовко тук (който вероятно е цитирал някой друг незнаен, да не вземе някой да го съди за права сега!): "Ако един закон е неморален, да му пикая аз на тоя закон".

Законите, Деян, не са нещо свято и неприкосновено, сведено до нас от Господа Бога. Законите ги правим ние, по-точно тия, на които ние възлагаме задачата да го правят. И когато вместо закон те натворят "big tutu", тогава точно ние сме тези, които трябва да тропнат по масата, да вземат закона (по възможност отпечатан на твърда корица), да го свият на фуния и да го наврат в съответните места на тези, които са го сътворили. Няма значение дали виртуално или реално ще го наврат - всекиму според потребностите!

Дори Виктор да беше нарушил "Закона", пак щях да мисля по същия начин, точно заради моралната страна на въпроса.

Ще ти дам един друг пример за "морал" и "закон", реален пример от живота ми. Преди години, на вилата на мои приятели малкото им детенце (около година и нещо май беше тогава) падна лошо на стълбите. Отвисоко и през няколко стъпала. От удара си нарани главата и загуби съзнание.
Не можеш да очакваш "бърза" помощ да дойде на село така, че да успее да помогне на детето. Не можеш да рискуваш и да се "надяваш" на тях в случая. Не можеш, защото такова е положението в държавата. Затова в случая го товариш в първата налична кола и отпрашваш с бясна скорост (да, наистина бясна) към най-близкия град. Да, ама на входа на тоя град стои полиция с радар и моментално те "заковава".
От тук насетне пред полицаите я има тази дилема:
* Да тръгнат "процедурно" и "законно" и да пишат акт (превишена скорост +60 км/ч, това си е за арест направо, ако питаме закона)
* Да послушат МОРАЛЪТ си. Да, точно тоя разтегливия морал, дето не можело и не трябвало да се слуша, щото иначе Потопът Господен ще настане и ТРУП ще умрат от глад в мизерия (ммм, каква приятна картинка, но това е една друга тема)

Да ти казвам ли какво са направили полицаите? Ще ти кажа, защото иначе поуката няма да я има. Полицаите послушали Моралът. Пикали му те на тоя закон, когато държавата, която го е издала и изисква прилагането му, не може да осигури линейката достатъчно бързо, та се налага един уплашен и отчаян баща да шпори автомобил със 110 км/ч в населено место. Полицаите се натоварили в тяхната кола, пуснали лампата и звука и карали пред бащата, докато стигнат до болницата.
Радващото е, че всичко е било ОК. Тиквите на малките човечера са гумени направо, природата си знае работата.

Поуката, Деяне, ако не си си я извадил вече, никой няма да може да помогне...

Написа Дончо (www) на 29-Jun-2006 07:56


Рядко пиша, но днес не се сдържам. Въпросът наистина има няколко страни-и морална и законова. За морала се е изписало много, не само тук. Очевидно го няма у "Труп".
Законовата страна - нима на някой, в т.ч. и на Деян не му е ясно как "Труп" са купили т.нар. "авторски права" на българските класици. Както всичко в нещото, наречено Република България. Разговорите и писаниците тук, по други блогове едва ли ще помогнат; аз лично не вярвам да се промени нещо и след многото протести, писма и т.н. Щом безплатното четене в България на българските класици е престъпление - мани я тази държава, такава няма.Ще ви дам пример-престъпление ли е безплатното четене на българските класици от всички христоматии по литература, има ги от 5 до 12 клас???
Ако дам тази христоматия на приятел да я чете - престъпление ли е? Трябва ли да плащам на "Труп", че са "собственици" на правата /те така твърдят/? Ако ти дам, Деяне, събраните съчинения на Елин Пелин и Йордан Йовков, които случайно имам в къщи-колко трябва да платя на "Труп" и аз престъпник ли съм?
Алчните копелета /простете за езика, но нямам друго определение/ искат да лапат пари и са готови да водят война, в т.ч. и с онези "симпатяги" от ГДБОП...ами аз съм на мнение, че ако вместо да преливаме от пусто в празно - по-добре да им я дадем, да си я получат войната. Аз лично "учредявам" виртуална библиотека, в която ще помисля как, но всеки който иска, мога да му дам БЕЗПЛАТНО да прочете книгите, които имам, и за които съм ПЛАТИЛ вече авторските права, в момента на покупката им. Май не е незаконно да се дават БЕЗПЛАТНО книги на приятели, поне още не съм чул ГДБОП да са нахлули из библиотеките и читалищата.

Написа Н.Дачев на 29-Jun-2006 09:24


Сряда, 28 Юни 2006

Сложих долу където е copyright текста, връзка към договора за ползване на текстовете и снимките ми и на български език (cc-by на български), защото досега го имаше само на английски, което може да е проблем за някои.

Пратих второ писмо с подобно съдържание на първото, на чудния редакционен емайл end@abv.bg на явно популярния вестник Уикенд. Ако не ми отговорят от Ню Медиа Груп ООД, смятам да им се обадя по телефона, а ако и там не разрешим проблема съм готов да вложа парички в адвокати, за да си потърся прословутите "права". Едва ли ще е лесно, защото вероятно няма да са лесни за откриване (на Слави Трифонов му отне години да търси издателите на жълтите вестници), но като мога да си позволя да харча пари за нещата, които ме вълнуват няма причина да не го направя.

Между другото знаете ли, че единият от издателите на жълтия Уикенд е синът на Недялко Йорданов. Явно крушата пада далеч от дървото или в България всичко е в реда на нещата след като и разни известни поети, моети са и първи писачи на текстове за каките с яки цици и кратки имена на небезизвестното студио Пайниер.

[ Коментари: 2 ]
Коментари

Ще ми бъде любопитна реакцията на този парцал, ако има такава.

Написа cybercrackerbg (www) на 28-Jun-2006 12:09


Хората от Уикенд си четат пощата както си личи по логовете на сървъра ми, но дали ще отговорят засега е неизвестно :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 28-Jun-2006 14:36


Четвъртък, 29 Юни 2006

Хубаво нещо е полето Referrer в заявката към сървъра ми! Позволява ми да "тормозя" хората с писма от рода на:


-------- Begin message --------
Subject: С риск да стана досаден, пак за снимката
Date: Wed, 28 Jun 2006 17:26:28 +0300
From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@unixsol.org>
To: end@abv.bg

Здравейте, виждам че си четете пощата, защото е отбелязано в лог файловете на сървъра ми. Имате ли намерение да ми отговорите и мога ли да ви открия на телефон 931-06-42 (който е посочен в редакционното каре на вестника) и имате ли факс?
-------- End message --------

На което писмо получавам следният любезен отговор (можело все пак...):


-------- Begin message --------
Subject: Re: С риск да стана досаден, пак за снимката
Date: Wed, 28 Jun 2006 18:00:22 +0300 (EEST)
From: VALENTIN TODOROV <end@abv.bg>
To: Georgi Chorbadzhiyski <gf@unixsol.org>

Господине, какво точно желаете? Пари? Извинение? Предлрожете вариант
-------- End message --------

Предлагам веднага следния вариант:


-------- Begin message --------
Subject: Re: С риск да стана досаден, пак за снимката
Date: Wed, 28 Jun 2006 18:21:20 +0300
From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@unixsol.org>
To: VALENTIN TODOROV <end@abv.bg>

VALENTIN TODOROV wrote:
> Господине, какво точно желаете? Пари? Извинение? Предлрожете вариант

Нито едното, нито другото :) Напълно ще съм доволен ако в следващия брой някъде сложите надписа, "в предишния брой на страница 52 беше използвана снимка с автор Георги Чорбаджийски".

Това е единственото, което искам от вас, просто да спазите изискванията, които съм поставил при пускането на снимката за свободно ползване.

Надявам се да не е проблем.
-------- End message --------

...но засега нямам още отговор. Развръзката предстои.

[ Коментари: 9 ]
Коментари

Не да вземеш кинтите ами се занимаваш с глупости ... господине! ;]

Написа freax0r на 29-Jun-2006 15:03


То верно, че както е казал император Веспасиан на сина си "парите не миришат", ама в живота не всичко е пари. "Защото човек, защо живей, да прощаваш? За красно име на тоя свят..." - казва Рачко Пръдлето /Иван Вазов, "Под Игото", гл. XXVII. Изпит/

Написа Gabo (www) на 29-Jun-2006 17:08


Коментарът на Gabo ме срина, много на място ;)

Написа cybercrackerbg (www) на 29-Jun-2006 17:20


Мене ме срина наглото писмо от екипа на Уикенд.

Написа Стоилов (www) на 29-Jun-2006 18:37


Gabo, дай това банерче антитруд-ово да си го цапна в темплейта плийз ;)

Написа cybercrackerbg (www) на 29-Jun-2006 20:33


@cybercrackerbg - Не давам, как тъй щи давам банерчета, ще изчакам да умра, та да оставя някакво препитание на наследниците си. ИК "Трут" непременно ще иска да има правата ;))) Като искаш банерчета - прочети си пощата ;)))

Написа Gabo (www) на 30-Jun-2006 01:54


Стиснат човек тоя Габо бре :)

Написа Георги Чорбаджийски (www) на 30-Jun-2006 01:56


Господине, ама аз не мога да разбера как така претендираш за авторство на въпросната снимка, при условие, че са налице предпоставки тя да не е твое авторство? С тея 2 заети ръце и поглед, очевидно освободен от мислите за светлината и фокуса на снимката... Направо е спорно кой точно е натиснал копчето на апарата и дали човекът, свършил тая работа, всъщност не би могъл да бъде репортер на вестника...
................
Майтапът настрана, едва ли очакваш да се реагира смислено от отсрещната страна... :)

Написа Б.Величков на 30-Jun-2006 06:48


Малей!

Не стига, че са крали
Не стига, че са гнусен, жълт бълвоч
Не стига, че ги хващат "по време на кражбата"
Ами имат и наглостта да се държат като ощипани госпожици!

Личи си, че нивото на култура на тези е толкова, колкото е нивото на "култура" на парцала, който издават. Жалко!

Ако съм аз на твое место, Жоро, хич няма да се занимавам аз да говоря с тях. Ще го стори адвоката ми. Налице са неоспорими данни за престъпление по ЗАПСП. Добър адвокат може да докаже, че с публикуването на подобна снимка под подобна статия (без твое разрешение) са уронили престижа ти.

Тия ги боли само за пари. И трябва да ги удариш по мястото, по което най-много ги боли.

Написа Дончо (www) на 30-Jun-2006 15:24


Петък, 30 Юни 2006

Вторият опит за връзка с администраторите на LinuxPackages.net беше успешен и вече Mirrors.UnixSol.org е един от ОФИЦИАЛНИТЕ огледални сайтове на LinuxPackages. Когато изберете Download на сайта, просто изберете някоя от връзките към UnixSol и ще свалите пакета от нас.

Сайта се синхронизира по веднъж на ден - всяка сутрин в 9:30. Ако ползвате Swaret и Slapt-get данни по-долу ще са ви полезни:

Below are the correct entries  for  Swaret or Slapt-get
conf files  for the new  mirrors. Please  change the XX
to the Slackware version  you wish to download packages
for. Supported version are 8.1 9.0 9.1 10.0 10.1 10.2
 
Slapt-get
SOURCE=http://mirrors.unixsol.org/linuxpackages/Slackware-XX/
SOURCE=ftp://mirrors.unixsol.org/linuxpackages/Slackware-XX/
SOURCE=rsync://mirrors.unixsol.org/linuxpackages/Slackware-XX/
 
Swaret:
REPOS_ROOT=UnixSol%http://mirrors.unixsol.org/linuxpackages/Slackware-XX/
REPOS_ROOT=UnixSol%ftp://mirrors.unixsol.org/linuxpackages/Slackware-XX/
REPOS_ROOT=UnixSol%rsync://mirrors.unixsol.org/linuxpackages/Slackware-XX/

[ Коментари: 4 ]
Коментари

extra

Написа Alex на 30-Jun-2006 12:22


Много благодаря! Този mirror и другия на Slackware са ми от голяма полза! Евалата!

Написа Георги Христозов на 30-Jun-2006 14:10


И от мен БЛАГОДАРЯ! :)

Написа Никола Славчев (www) на 30-Jun-2006 15:08


Мерси,

Много са ми полезнички

Написа Владимир на 07-Jul-2006 09:38